  • Data: 2009-09-23 17:38:44
    Temat: Re: 12V DC -> 5V 1A DC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello EM,

    [...]

    > Jeśli układ scalony, to mogę zaproponować L5973D (L5970D).
    > Wygląda, że jest tańszy niż LM2675, poza tym tam wystarcza mniejsza
    > cewka. Wada, kilka elementów więcej.
    > Ja go chętnie stosuję.

    Mniejsza cewka jest wątpliwa. Oba układy pracują na podobnej
    częstotliwości (260 vs. 250 kHz) a minimalnie mniejsza indukcyjność
    (47 vs. 33uH) oznacza większy prąd tętnień i większy prąd szczytowy. W
    konsekwencji na wielkości dławika nie zyskuje się absolutnie nic.
    Gdyby zastosować 2.5A L5973D, to wręcz się traci, ba zamiast dławika
    47uH/1.5A potrzeba dławika 33uH/4-5A a to już kawał cewki jest.

    Pozostaje sprawa dostępności - w TME L5970 nie ma :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl