  • Data: 2022-06-16 05:01:58
    Temat: Re: 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16 cze 2022 o 02:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > W obu komputerach wyłączone jest 'buforowanie zapisu'

    Niestety -- w F-S miał na jednym włączone buforowanie.
    Nie panuję nad tym -- co jakiś czas zauważam, że
    buforowanie jest włączone, choć świadomie wyłączam.

    > Po wŁączeniu buforowania jest szybciej, ale niewiele szybciej.
    Sprawdzam plikiem 3 GB.

    >  - na niemal końcówce dysku
    >      - lokalnie dochodzi do 21 MB/s
    (skacze; średnio około 9 Mb/S)

    > Po wYłączeniu buforowania:
    >  - na niemal końcówce dysku
    >      - ciągle nie przekracza 7 MB/s

    Trochę słabe to mierzenie, bo na jeden dysk jest systemowym
    a na drugim jest SWAP. W Acerze obywam się bez SWAPu.

    > Tak więc wycofuję się z tego, że żaden mój dysk nie zapisuje
    > ciągle szybciej niż 40 MB/s -- akurat te dyski są szybkie,
    > znacznie szybsze niż te, na których mierzyłem zapisy.
    Do niedawna miałem tylko jeden taki szybki dysk talerzowy -- w Acerze,
    więc miałem słabe możliwości (miałem jeszcze SSD, ale nie miałem tam
    plików 40 GB) sprawdzenia tej szybkości. Teraz w obu komputerach są
    takie same cztery dyski -- po dwa w każdym, ale w Acerze mam jeszcze NVMe.

    -=-

    Tak więc Irokez mógł uzyskać zapis 100 MB/s -- ale na czym
    zapisywał? Na talerzach HDD czy na RAMie NAS?

    I kolejne pytanie -- dlaczego WiFi 6, ax, dające ponoć 5 Gb/s
    jest wolniejsze od Ethernetu 1 Gb/s FD? Na oko WiFi ax jest
    szybsze... Rozumiem FD, rozumiem ściany -- zakłócenia itd.,
    ale mimo wszystko...

    U mnie WiFi ac daje chwilami niemal 100 Mb/s -- tyle, ile
    przewód dostawcy netu... Tenda ma 1 Gb/s -- tak połączyła
    się z Acerem, ale z dostawcą łączy się 100 Mb/s.

    -=-

    Po co miałbym wstawiać szybki dysk do NAS i łączyć ten NAS z komputerem
    przewodowo? Nie lepiej/prościej połączyć zewnętrznym SATA (rzadko bywa)
    lub (zwykle bywa) USB3?

    -=-

    Mnie interesuje tani NAS tylko na 2.5" HDD z WiFi ac 5 GHz.
    Mały, cichy, tani... Nie musi być szybki -- nie przerzucam
    terabajtów dziennie... Oby był wygodny.

    Coś na kształt obudowy na 5 HDD -- z WiFi 5 GHz ac...

    Chyba moja Tenda nie łączy się naraz na 2.4 GHz i na 5 GHz.
    Niewielka to dla mnie strata -- nie używam na co dzień 2.4 GHz.

    Na obudowie jest napis 1200 -- ale to sumaryczna szybkość obu
    częstotliwości.

    --