  • Data: 2011-10-26 17:03:27
    Temat: Re: 2 cienka podkładki = 1 gruba ??
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Oct 2011 07:41:15 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Proszę bardzo

    =:-)

    > Widziałeś kiedyś nakrętki wypalane z gliny?

    Nie widziałem. Ale to była wypalona glina czy ceramika?
    Widziałem nóż ceramiczny. Raczej nie przypominał cegły. Cegła
    jest z natury porowata. Jeśli porównać gąbkę z blokiem litego
    tworzywa sztucznego, różnica jest odczuwalna.

    > Albo blachy łączone
    > zaprawą murarską?

    Też nie widziałem. Ale stosuje się konstrukcje zespolone
    (stalowo-betonowe) jak też zbrojenie sztywne. Cały problem leży w
    wymuszeniu zgodności przemieszczeń. Blachy z zaprawą też będą
    działać dokąd nie zerwie się przyczepności.

    > O, tu już się zaczynają ciekawostki :-)

    Typowy stosunek modułu Younga dla stali do tegoż dla betonu (o
    ile w ogóle można tu mówić o module Younga) jest rzędu 10. Dla
    cegły będzie pewnie większy.

    > A czy ten model odpowiada rzeczywistości?

    No, model z zasady różni się od rzeczywistości. Inaczej nie
    mówilibyśmy o modelach =:-)

    To nie jest właściwe pytanie. Właściwe brzmi: w jakim zakresie
    ten model opisuje rzeczywiste zachowanie materiału z
    akceptowalnym błędem.

    > Cegła i podłoże sprężyste jakoś średnio się kojarzą :-)

    Najkrócej, aby nie teoretyzować. Gdzieś do końca II w.ś. wszystko
    było sprężyste. A i wieżę Eiffela postawili i samoloty odrzutowe
    latały.....

    Zahaczenia unikał =:-)

    AMX

    --