  • 271. Data: 2021-02-18 19:49:03
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s0dndu$1mn8$...@g...aioe.org

    > Dlaczego więc w centralnej Polsce nie widzę amerykańskich
    > satelitów systemu SBAS (WAAS),

    Bo to geostacjonarne satelity latające stale nad Ameryką, nie nad Europą...

    Naprawdę nie wiesz, że geostacjonarne są geostacjonarnymi? ;)
    Jak sędzia SA w Białymstoku -- naprawdę ;) nie wie, że:

    +2 dioptrie
    to nie
    -2 dioptrie,

    gdy oficjalna i realna dokładność pomiarowa schodzi do 0.25 dioptrii...

    > skoro ruskie i europejskie są widoczne? Czasem pokazuje się nawet
    > hinduski, natomiast amerykańskiego nie widziałem nigdy.

    > Interesuje mnie tylko ręczne, o dostępność dla przeciętnego użytkownika.

    Przeciętny użytkownik rzadko widzi satelity SBAS, choć z SBAS korzysta...
    SBAS (o czym już wiele ;) razy pisałem, i o czym piszą inni ludzie na WWW)
    to naziemna infrastruktura, w skład której wchodzą stacje (referencyjne,
    kontrolne, inne...) i różne drogi rozgłaszania informacji, ***w tym także***
    droga satelitarna...

    Stacje referencyjne znają swoją pozycję (i czas -- choć niekoniecznie,
    i koordynaty geograficzne) bardzo dokładnie i są zaopatrzone w dobrej
    jakości odbiorniki satelitarne różnych GNSS -- wiedzą zatem, jak mocno
    GNSS wprowadza w błąd, ślą swe wieści do innych stacji, które zbierają
    różne takie wieści z różnych stacji referencyjnych i na podstawie tych
    różnych wieści z różnych stacji referencyjnych, wyliczają i opisują
    zniekształcenia a swe wyniki ślą dalej, także (ale nie tylko) za sprawą
    satelitów geostacjonarnych...

    Masa zwierząt zrozumie tego typu powiązania i zależności,
    ale człowiek_rozumny -- niekoniecznie... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 272. Data: 2021-02-19 12:02:58
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.02.2021 o 23:08, Krzysztof Halasa pisze:

    > A co to ma do rzeczy? Satelity WAAS umieszczone są nad Pacyfikiem, jak
    > chciałbyś z nich odebrać sygnał w Polsce? Może spójrz na jakiś globus.
    >
    > Kiedyś satelita WAAS był w Polsce "widoczny" - nie miało to znaczenia.

    Właśnie chodzi o tą regionalność systemu SBAS, której to jak niektórzy
    twierdzą - nie ma.

    > Aha. No w sumie to się (ani innych) nie zabili, więc pewnie ok.

    Nie zabili, nie ranili, nie uszkodzili ani samolotu ani nic na lotnisku.
    A więc o czym my tu gadamy..

  • 273. Data: 2021-02-19 12:03:56
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >     to nie
    >  -2 dioptrie,
    >
    > gdy oficjalna i realna dokładność pomiarowa schodzi do 0.25 dioptrii...

    Pytanie było retoryczne, przecie to normalne że my w Białymstoku nie
    widzimy WAAS jak jankes z Los Angeles nie widzi EGNOS.

    Dla sędziego w takich sprawach najważniejsza jest opinia wydawana przez
    tzw biegłego. A że miałeś pecha i trafiłeś na wyjątkowego durnia to już
    inna sprawa. No i oczywiście istnieje możliwość że to władza zaleca nie
    rozdawać rent czy emerytur zdrowotnych z urzędu, czyli na lewo i prawo.
    Ogólnie ZUS to patologia sama w sobie - np wydają  orzeczenia pozytywne
    dla klientów i sami się z nimi odwołują do sądów.. czyli odwołują się od
    swoich własnych decyzji.

> [...]
    > satelitów geostacjonarnych...
    >
    > Masa zwierząt zrozumie tego typu powiązania i zależności,
    > ale człowiek_rozumny -- niekoniecznie... ;)

    qrwa! patrzysz w ten ekran telefonu ale tak właściwie po co? "Prawdę" i
    tak znajdujesz w jakimś internetowym bełkocie. Widzisz chyba że w domu
    ciężko zobaczyć satelity SBAS. Skoro twierdzisz że to system naziemny to
    raczej powinien być przekazywany poprzez GSM a nie przez moduł GSM.

  • 274. Data: 2021-02-19 12:04:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s0dnn9$1mn8$...@g...aioe.org

    > Moja propozycja -- spytaj panią Ali i/lub pana Jasmina z Tunezji.

    A pan/pani Ciszewski widział czy nie będąc na wycieczce w północnej Afryce?

  • 275. Data: 2021-02-19 12:05:45
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.02.2021 o 15:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Ze wyladowal, bo czy tak calkiem "bez problemow".
    > Zarzuty mu prokurator usilowal postawic.

    Zarzuty każdemu można postawić, ważna jest ich zasadność,. A tymczasem o
    sprawie cicho, czyli mrzemy przyjąć że te zarzuty były dęte i stawiane
    tylko dlatego bo wtedy było na nie zapotrzebowanie.

    > Ogolnie to chyba dosc mlody byl, ale kto wie, jak tam w wojsku z
    > emeryturami ...
    >
    > J.

    Jedno że znacznie szybciej niż cywile, a w szczególnych przypadkach to i
    młodzieniec może się załapać. Tak też mogło być w tym przypadku -
    przejście na emeryturę wojskową i podanie o pracę u jakiegoś cywilnego
    przewoźnika.

  • 276. Data: 2021-02-19 12:06:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s05qb6$1ffq$...@g...aioe.org

    > *Jednym* słowem?... Mocny w rachunkach nie
    > jestem, ale do jednego umiem liczyć... ;)
    >
    > 0. Możesz zacytować te funkcje?...
    > 1. Możesz zacytować moje rzekome twierdzenia,
    >   iż satelity EGNOS nie mają nic wspólnego z SBAS? ;)
    >
    > Marnujesz mój czas!
    >
    > Być może wkrótce wyciągniesz wnioski typu:
    > ,,Kaukaz został wyprodukowany na Marsie''... ;)

    Jak to naziemnie, w telefonie wyraźnie stoi że chodzi o satelity. EGNOS
    to system ściśle związany z satelitami Galileo.

    > -=-
    >
    > Nawiasem mówiąc -- ,,Systemy SBAS'' to ,,masło maślane''
    > czy ,,artykuły AGD'' bądź ,,dyski HDD''...
    >
    >    https://www.gsa.europa.eu/european-gnss/what-gnss/wh
    at-sbas
    >    Satellite-based Augmentation System
    >
    > Choć akurat określenie ,,dyski SSD'' jest niezłą konstrukcją językową...

    > Kiedy samoloty nie miały aparatury?! Za czasów Ikara?... ;)
    > Też jakąś miały...

    Jeszcze wielu pilotów pamięta że późno było szukać w kokpicie
    instrumentów związanych z GPS.

  • 277. Data: 2021-02-19 12:07:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s05qfh$1ffq$...@g...aioe.org

    > Być może masz rację -- nie żyję w żadnym (w szczególności
    > Twoim czy sędziów białostockiego SA) Matriksie...

    To wiem, tak się akurat składa że obecnie jeżdżę autem które nazywa się
    Matrix, a Ciebie w nim nie widziałem.. Ale każdy ma swój matrix.

    > Dzielę się -- lepsze sądy powszechne są dobrem ogólnym.
    >
    > Jeśli zaś masz na myśli zyski z reklam -- napisałem, że
    > od M2M nie dostałem ani grosza... Zyskami (niezbyt wysokimi)
    > z Agory dzieliłem się, ale Agora od wielu lat nie uczestniczy
    > w tych raklamach...

    Ale na moje konto nic nigdy nie wpłynęło, a naklikałem się trochę.

    > Tak jasne niemal jak Twe wypowiedzi prezentujące Twe myśli... ;)

    > Od dziesięcioleci niemal nie mam dochodów!!!
    > To efekt mej ,,współpracy'' z rzymskokatolickim Kościołem!
    > (dokładniej -- efekt wspierania tegoż Kościoła szmalem,
    > który kiedyś zarabiałem zdecydowanie nadmiarowo)

    Mimo to, to nie Kościół jest głównym winnym wyszarpywania Polakom
    ostatniej złotówki.

    > Czym miałaby być ta awaria wg Ciebie?
    > (i jak ją ,,wykonać''?)
    > Najbliższa stacja SDCM jest chyba
    > w Kaliningradzie -- trochę daleko od Poznania...

    Np zawieszenie systemu..

    A ruskie satelity systemu SBAS?

  • 278. Data: 2021-02-19 13:44:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Właśnie chodzi o tą regionalność systemu SBAS, której to jak niektórzy
    > twierdzą - nie ma.

    No więc ona jest. Zdaje się, że już o tym pisałem.
    Przy czym owa regionalność ma dwie części:
    1. zasięg samego sygnału danego SBAS
    2. zasięg poprawek danego SBAS

    > Nie zabili, nie ranili, nie uszkodzili ani samolotu ani nic na
    > lotnisku. A więc o czym my tu gadamy..

    Ale to tak na poważnie, czy tylko udajesz?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 279. Data: 2021-02-21 01:33:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s0o608$bu5$...@g...aioe.org

    > A pan/pani Ciszewski widział czy nie będąc na wycieczce w północnej Afryce?

    Zapytaj pana/panią Ciszewski odwiedzającego/odwiedzającą Afrykę...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 280. Data: 2021-02-21 01:47:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s0o5ur$bu5$...@g...aioe.org

    > Dla sędziego w takich sprawach najważniejsza
    > jest opinia wydawana przez tzw biegłego.

    Co wówczas, gdy biegły popisuje się ZUPEŁNĄ nieznajomością tematu?
    Bernacka prowadzi przekształcenia wiadomych dioptrii -- ukazuje
    tym samym, iż problemem jest ZUPEŁNA nieznajomość jednej
    z najprostszych (i ponoć najpowszechniejszych) wad optycznych...

    Kobiecinie brak dosłownie podstaw!!! Ale występuje w RP jako biegła!

    > A że miałeś pecha

    Miałem szczęście -- zwykle błędy sędziów czy
    biegłych nie są aż tak dobrze widoczne.

    > i trafiłeś na wyjątkowego durnia

    Mądry człowiek nie będzie mordował ludzi jako
    biegły sądowy -- więcej zarobi lecząc żywych...

    > to już inna sprawa. No i oczywiście istnieje możliwość
    > że to władza zaleca nie rozdawać rent czy emerytur
    > zdrowotnych z urzędu, czyli na lewo i prawo.

    RP daje renty chorobowe tylko ludziom uznanym za chorych psychicznie.
    (powyższe akurat nie jest moim zdaniem -- to pokazują statystyki!!!)

    > Ogólnie ZUS to patologia sama w sobie - np wydają orzeczenia
    > pozytywne dla klientów i sami się z nimi odwołują do sądów..
    > czyli odwołują się od swoich własnych decyzji.

    Kosztowne patologia -- składki, podatki, koszty sądzenia itd...
    (łatwo policzyć, że chorobowa renta w RP nie jest substytutem
    płacy a koszty sądzenia są porównywalne z kosztami samej renty)
    Dlatego uczciwi (zwykle bogaci) proponują Bezwarunkowy Dochód
    Gwarantowany -- brak tam niemal całej obsługi rzekomego
    dobrodziejstwa, którego rzeczywistymi beneficjantami są
    ludzie zatrudnieni przy obsłudze tego dobroczynienia...

    -=-

    Ktoś płaci Ci za udawanie głupiego?...

    --