  • 281. Data: 2021-02-21 03:46:20
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s0o658$bu5$...@g...aioe.org

    > Ale na moje konto nic nigdy nie wpłynęło, a naklikałem się trochę.

    Powyższymi słowami potwierdzasz me słowa o niepłaceniu
    Ci za czynienie z siebie głupca w oczętach innych ludzi.

    W szczególności i ja Ci nie płaciłem za takie zachowanie.

    Wyraźnie podawałem warunki mego komuś płacenia.
    Wskażesz, gdzie oferowałem płacenie za klikanie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 282. Data: 2021-02-21 04:07:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 60269250$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Ze wyladowal, bo czy tak calkiem "bez problemow".
    > Zarzuty mu prokurator usilowal postawic.

    Mu? -- chyba pilotowi...

    Jak wylądował bez problemów -- pilot trafił na pas, nie wyjechał
    ani w poprzek, ani wzdłuż poza tenże pas, nie sfajczył się, nie
    zderzył się z niczym na lotnisku, nie spowodował zagrożenia, nie
    stworzył groźnej sytuacji itd... Tyle tylko, że 'priamo' pojął
    jako 'w prawo'...

    na krzesło stół mówi a na stół mówi stoł

    Taka mowa Rurykowiczów...

    Jak lądował w lepszych warunkach, potrzebował krótszego pasa
    i pilotowany był przez lepszego pilota, a może w ogóle przez
    lepszą załogę...

    IMO Protasiuk powinien był przyziemić, gdy poczuł ziemię tuż
    pod sobą -- ZTCW próba podnoszenia samolotu poza lotniskiem
    z takiej wysokości zwykle kończy się katastrofą... Walnięcie
    w mur, samochód, a nawet w drzewa byłoby mniej kosztowne...

    Podobnie kierowca powinien puścić hamulce na chwilę przed
    dziurą w jezdni, by pozwolić odetchnąć amortyzatorom...

    Ale strach nakazuje coś przeciwnego...

    -=-

    Więcej ćwiczeń na symulatorach -- mniej katastrof. Ale Polacy
    nawet pokładowych elektryków nie chcą zatrudniać -- wolą orać
    lotniska... To jest dopiero INWESTYCJA!!!

    BTW -- ponoć Wrona miał jakieś kłopoty okołoemerytorowe...
    Wcześniej ponoć zabrał głos w sprawie smoleńskiej...
    Ponoć wyjaśnił Marcie I Wielkiej, że ważne jest,
    którą częścią samolot uderzył...

    Przykład Wrony pokazuje szacunek polskich władców do prawdy!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 283. Data: 2021-02-24 11:57:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ani w poprzek, ani wzdłuż poza tenże pas, nie sfajczył się, nie
    >zderzył się z niczym na lotnisku, nie spowodował zagrożenia, nie

    Ale tu nie chodzi o to, czy wyladowal calo, tylko czy wymagane warunki
    byly spelnione, bo jesli nie - to probujac ladowac narazil pasasazerow
    i skarb panstwa na straty, i kara mu sie slusznie nalezy.

    Tylko ze prokurator mowi "warunki byly zle", a pilot mowi "ja tam
    bylem i widzialem , ze byly dobre".
    A ze wyladowal ... trudno nie przyznac mu racji, przeciez nie bedziemy
    wierzyc ruskiemu kontrolerowi :-)

    Ktory zreszta chyba bez problemow pozwolil na ladowanie ... bo warunki
    byly dobre.

> [...]
    >z takiej wysokości zwykle kończy się katastrofą... Walnięcie
    >w mur, samochód, a nawet w drzewa byłoby mniej kosztowne...

    Gdzie mial wyladowac - w lesie ?
    Z predkoscia 300km/h?
    Tez by sie sie zle skonczylo, a poderwanie ... moglo sie udac.

    Tak naprawde, to nie powinien schodzic tak nisko.
    Na co sie IMO zlozyly dwie rzeczy.

> [...]
    >Ponoć wyjaśnił Marcie I Wielkiej, że ważne jest,
    >którą częścią samolot uderzył...

    >Przykład Wrony pokazuje szacunek polskich władców do prawdy!

    Ja tam nie wiem czy chodzi stosunek władcow, czy Wrone LOT wyslal na
    emeryture, bo ... za stary na pilota.

    J.

  • 284. Data: 2021-02-27 23:53:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 60363137$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > Ale tu nie chodzi o to, czy wyladowal calo, tylko czy
    > wymagane warunki byly spelnione, bo jesli nie - to
    > probujac ladowac narazil pasasazerow i skarb panstwa
    > na straty, i kara mu sie slusznie nalezy.

    Chmury opadały, mgła gęstniała...

    Gdy decydował się na lądowanie -- jeszcze miał stosowne
    warunki, ale gdy wylądował -- już nie miał tych warunków...

    (gdy wylądował, czy raczej dopiero wtedy, gdy opuścił
    samolot po zakołowaniu na parking)

    Od chwili podjęcia decyzji do chwili zaparkowania
    samolotu minęło sporo czasu.

    > Tylko ze prokurator mowi "warunki byly zle", a pilot
    > mowi "ja tam bylem i widzialem , ze byly dobre".

    I potwierdza swe słowa swym bezproblemowym lądowaniem.

    Nie było mnie tam (ani wtedy, ani kiedykolwiek)
    a jeśli byłem -- nie mam świadomości tej bytności... ;)
    Piszę -- co wiem a wiem -- co czytałem...

    Dlaczego mam Wierzyć Tobie i nie wierzyć pilotowi Jaka?
    Masz jakieś argumenty uwiarygodniające Twe słowa? Piszesz,
    że prokurator coś mówił -- więc poniekąd potwierdzasz, że
    warunki były dobre, bo gdyby były złe, prokurator by coś
    by zarzucił oficjalnie...

    A może mówisz, że prokurator zarzucił?

    Me rozmyślania:

    Czyżby pilot Jaka lądował w złych warunkach, skoro/jeśli
    odradzał Protasiukowi lądowanie z uwagi na złe warunki?
    Odradzał komuś coś, co sam uczynił? Dlaczegóż więc nie
    odradzIł sobie?

    > A ze wyladowal ... trudno nie przyznac mu racji, przeciez
    > nie bedziemy wierzyc ruskiemu kontrolerowi :-)

    Ani tym bardziej Tobie. :)

    BTW -- czy Rosjanie wówczas mieli coś (kamery, samoloty, ludzi)
    na wysokości 100 metrów nieco ponad 2km przed progiem pasa?

    > Ktory zreszta chyba bez problemow pozwolil
    > na ladowanie ... bo warunki byly dobre.

    Chyba zabronił, ale zbyt późno -- gdy samolot już lądował...
    101 miał ,,odejść na drugi krąg'' w chwil kilka po swej
    katastrofie... Trochę jak z wyrokiem wydanym na nieboszczyka...

    Na szczęście ;) SN uchylił wyrok i umorzył postępowanie,
    więc nie będzie problemów z ekstradycją zza światów...
    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/wyrok-po-smierci-
    oskarzonego-niewazny-orzeczenie-sn,418110.html
    [w tym kosztownych, gdyż teologicznych procesów
    poszukiwawczoustaleniowych co do wiecznego
    pobytu duszy zmarłego ciała...]

    > Gdzie mial wyladowac - w lesie ?

    Tam, gdzie już niemal wylądował -- w lesie, w poprzek
    ruchliwej drogi, na polanie/łące...

    > Z predkoscia 300km/h?

    Tak. Czasowo blisko (kilka dni wcześniej czy później) w lesie
    (chyba też we mgle) wylądował rosyjski podobny samolot -- bez
    strat w ludziach. Wprawdzie ludzi miał mało (chyba tylko swą
    załogę), ale gdyby miał dużo -- też by mogło obyć się bez
    wielkich ofiar...

    Ten:
    https://vod.gazetapolska.pl/3902-tu-154-laduje-w-les
    ie
    miał 72 osoby...
    07.09.2010 roku w Rosji, a dokładnie w Republice Komi
    https://www.youtube.com/watch?v=fqAA0BMZbOQ&feature=
    youtube_gdata&fmt=22
    Nikt nie ucierpiał, ale lądowanie zaczął na jakimś słabym i krótkim pasie.

    Pamiętam podobne lądowanie na wodzie/rzece -- też bez ludzkich ofiar.

    > Tez by sie sie zle skonczylo, a poderwanie ... moglo sie udac.

    Poza lotniskiem zwykle/zazwyczaj nie udaje się.
    (poza lotniskiem zwykle samolot zderza się z przeszkodami
    typu drzewa lub budynki, przez co traci sterowność...)

    > Tak naprawde, to nie powinien schodzic tak nisko.
    > Na co sie IMO zlozyly dwie rzeczy.

    > Ja tam nie wiem czy chodzi stosunek władcow, czy Wrone
    > LOT wyslal na emeryture, bo ... za stary na pilota.

    Miał problem z otrzymaniem typowej/normalnej emerytury.
    Zamiast na emeryturę -- miał iść do miotły na ulicę...
    - Nie mieli jego płaszcza i co im mógł zrobić?!

    Jak z moimi 11 złotymi z ZUS via US z roku 2019...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 285. Data: 2021-02-28 04:11:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s0mcr1$abi$...@g...aioe.org

    > Naprawdę nie wiesz, że geostacjonarne są geostacjonarnymi? ;)
    > Jak sędzia SA w Białymstoku -- naprawdę ;) nie wie, że:

    > +2 dioptrie
    > to nie
    > -2 dioptrie,

    Dokładniej:

    +2.0 dioptrie
    to nie
    -2.0 dioptrie,

    > gdy oficjalna i realna dokładność pomiarowa schodzi do 0.25 dioptrii...

    Wszystkie (moje; biegłej sądowej; okulistki opisującej mnie w tamtym
    czasie; okulistów opisujących mnie od 1978 roku -- wcześniejsza
    oficjalna dokumentacja medyczna leczenia mego wzroku zaginęła
    w przepastnych archiwach białostockiego Urzędu Miejskiego)
    zapisy wartości cylindrów w pismach sądowych tej sprawy są
    podawane wraz ze znakiem ('+' albo '-') poprzedzającym liczbę
    a te liczby są podawane z jednym miejscem po dziesiętnym przecinku
    (bywa, że miast '+2.0' jest '+1.5') czyli:
    - ważne są znaki ('+' albo '-') stojące przed liczbami
    - nijak nie można uznać, że wartości '+2.0' oraz '-2.0'
    różnią się tylko błędem pomiarowym...

    Nadto pokazuję, iż biegła okulistka nie ma pojęcia, czym jest astygmatyzm,
    gdyż przekształcając zapisy z ,,ujemnych cylindrów'' na ,,dodatnie cylindry''
    nie uwzględnia korekty osi cylindra (90 stopni, czyli ćwierć kąta pełnego)
    koniecznej w takich przekształceniach.

    Pełni szczęścia ;) dodaje zapis audio poczyniony przeze mnie ukradkiem
    podczas badania mego wzroku dokonanego przez tę biegłą.

    Nie ma mowy o drobnym błędzie ortograficznym (niemal typograficznym)
    czyli postawieniu znaku '-' zamiast (sąsiadującego na komputerowej
    klawiaturze) znaku '+'.

    Przekształcenie zapisu ,,ujemnych cylindrów'' na zapis ,,dodatnich cylindrów''
    wymaga skorygowania (oczywiście poza samym znakiem -- '+' czy '-') dwóch
    wartości (w tym ww. osi) -- biegła koryguje tylko jedną z tych wartości...

    Sprawa aż nazbyt dobrze znana powszechnie -- trudno znaleźć ludzi z branży
    (okulistów, optyków, fizyków itp.) którzy by nie rozumieli problemu...
    W necie też bez trudu można znaleźć wyjaśnienia astygmatyzmu...

    Jak na biegłą sądową -- dr Irena Bernacka jest okulistycznym zerem.

    -=-

    Astygmatyzm jest powszechną wadą optyczną -- jako mierzalna występuje
    ponoć w każdej soczewce czy układzie soczewek, także każdej ludzkiej...
    Tyle tylko, że u ludzi małego astygmatyzmu (mniejszego niż 0.5 dioptrii)
    nie warto korygować z wielu powodów... (choćby dlatego, że korygująca
    soczewka niekoniecznie będzie dostatecznie dobrze wykonana czy dobrana)

    Astygmatyzm 4.0 dioptrii (różnica pomiędzy +2.0 dioptrie i -2.0 dioptrie)
    nie tylko uniemożliwia czytanie zwykłych książek, ale także skutecznie
    utrudnia (raczej -- uniemożliwia) bezpieczne poruszanie się...

    O ile dalekowzroczność 4.0 dioptrii można (zwłaszcza będąc paroletnim
    dzieckiem) skorygować (niezbyt szczęśliwie, bo raczej przyokazyjnie
    tracąc stereoskopię) akomodacją oka, o tyle astygmatyzmu (nawet małego)
    ludzkie oko nie może korygować inaczej jak tylko zewnętrzną soczewką:
    okularową, kontaktową soczewką itp...

    Dobrze, gdy rzeczywisty obraz powstaje dokładnie na siatkówce oka,
    a dokładniej -- na tak zwanej żółtej plamce tejże siatkówki, która
    ma dużą rozdzielczość optyczną...

    - dalekowzroczność to powstawanie rzeczywistego obrazu ZA siatkówką
    (oko jest zbyt małe -- lub układ optyczny ma za mało dioptrii;
    oka nie rozciągniemy, ale możemy dostawić skupiającą soczewkę)
    - krótkowzroczność to powstawanie rzeczywistego obrazu PRZED siatkówką
    (oko jest zbyt duże -- lub układ optyczny ma za dużo dioptrii,
    więc możemy dodać rozpraszającą soczewkę)
    - astygmatyzm to niezborność -- obraz rzeczywisty nie powstaje ani na
    siatkówce, ani za siatkówką, ani przed siatkówką... w **pewnym sensie**
    rzeczywisty_obraz_powstaje_w_jakiejś_osi_za_siatkówk
    ą, ale zarazem
    w ortogonalnej_osi_rzeczywisty_obraz_powstaje_przed_tą
    _siatkówką...
    [zaś w jakimś punkcie na siatkówce?...]

    (odsyłam do netu -- sprawa prosta, ale szkoda czasu na opisywanie;
    jakby w jednej osi oko jest zbyt małe, ale zarazem w osi ortogonalnej
    to samo oko jest jakby za duże -- do korekty astygmatyzmu potrzebna
    jest korygująca soczewka obdarzona jakby komplementarnym astygmatyzmem,
    to znaczy różnie (astygamtycznie) skupiająca światło w osiach ortogonalnych;
    w jakiejś osi dodajemy dioptrie, zaś w ORTOGONALNEJ -- odejmujemy)

    gdy astygmatyzm połączymy z dalekowzrocznością czy krótkowzrocznością,
    trzeba po prostu nałożyć astygmatyzm na którąś z tych wad...

    Dalekowzroczność nie może w jednej soczewce powstać łącznie z krótkowzrocznością.
    Obie te wady potrzebują tylko jednej liczby korygujących dioptrii dla jednego oka.

    Natomiast astygmatyzm pojawia się niezależnie od dalekowzroczności czy
    krótkowzroczności
    i jest opisywany dwiema liczbami dioptrii oraz jedną osią (druga oś jest
    ortogonalna do
    tej podanej ZAWSZE) dla każdego korygowanego oka, ale astygmatyzm+dalekowzroczność
    (lub
    astygmatyzm+krótkowzroczność) można opisać nie trzema, lecz dwiema liczbami
    dioptrii...
    Dzieje się tak dlatego, że znając dwie liczby dioptrii (liczbę_dioptrii_sfery oraz
    liczbę_dioptrii_cylindra) znamy wartość zarówno dalekowzroczności/krótkowzroczności
    jak i astygmatyzmu... Do pełni szczęścia potrzebujemy tylko wartości osi...

    [w istocie czystego astygmatyzmu nie ma -- ale to inna sprawa; nie ma też
    soczewek korygujących astygmatyzm rzeczywiście wadzący, nie mówiąc już
    o tym, że ten astygmatyzm wcale nie jest stały w danym oku -- ani od
    strony osi, ani nawet od strony wartości... ale RZECZ JASNA NIGDY te
    wartości nie biegają w jednym oku od +2.0 do -2.0 -- nigdy, czyli
    prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest małe... powiedzmy, że to
    128^(-bardzo_dużo)... do wad typu dalekowzroczność czy astygmatyzm
    dołączają się inne wady optyczne, ale tak sobie potrafimy je
    korygować okularami, choć znamy je całkiem dobrze... do optycznych
    wad wzroku dołączają się inne wady wzroku, zaś do różnych wad wzroku
    dołączają się inne wady...]

    -=-

    Na moje oko (prawe oko -- moje lewe oko praktycznie nie widzi) biegła dr n. med.
    Irena Bernacka pojmowała (podczas sporządzania wiadomej opinii) astygmatyzm
    jako ,,starczą dalekowzroczność'' ,to znaczy uważała, że cylindryczne soczewki
    są albo dwuogniskowymi, albo progresywnymi:
    - na dole soczewki więcej dioptrii (do czytania z bliska)
    - na górze tejże soczewki mniej dioptrii (do widzenia z oddali) ...

    W takiej (dwuogniskowej -- nie wiem, jak jest w progresywnej) soczewce
    też występują dwie liczby dioptrii -- na dole i na górze... Można by
    taką soczewkę opisać wieloma ,,ekwiwalentnymi'' sposobami -- weźmy
    przykładowo na górze +3.5 dioptrii a na dole o +2.5 dioptrii więcej,
    czyli w sumie na dole +6.0 dioptrii:

    - ogólnie +3.5 dioptrii +2.5 dioptrii na dole
    (czyli na dole +3.5+2.5 -- razem +6.0 na dole)
    - ogólnie +6.0 dioptrii -2.5 dioptrii na górze
    (czyli na górze +6.0-2.5 -- razem +3.5 razem na górze)
    - na górze łącznie +3.5 dioptrii a na dole łącznie +6.0 dioptrii

    Powyższe opisywanie jest co najmniej... Trudne...
    W ,,starczych'' okularach można to opisywać prościej:
    - liczba P dioptrii ,,do dali'' OP
    - liczba p dioptrii ,,do bliży'' OP
    - liczba L dioptrii ,,do dali'' OL
    - liczba l dioptrii ,,do bliży'' OL

    W takiej soczewce NIE MA potrzeby podawania osi w ogóle?
    Taką mniej więcej osią ;) jest tutaj linia pozioma ;)
    rozdzielająca obie części soczewek na część górną i dolną.

    Jeśli dana osdba nie koryguje niczego poza ową ,,starością'':
    - liczba p dioptrii ,,do bliży'' OP
    - liczba l dioptrii ,,do bliży'' OL

    W wypadku astygmatyzmu jest inaczej -- ZUPEŁNIE inaczej.
    O astygmatyzmie Polacy są uczeni już w podstawówce (za moich
    czasów tak było -- dr Bernacka raczej ;) też tak była uczona)
    i zazwyczaj niektórzy ;) o tej nauce zapominają...

    PO PROSTU BRAK SŁÓW DO OPISANIA TEJ KURIOZALNEJ SYTUACJI!!!

    -=-

    Astygmatyzm też można zapisać nie dwoma sposobami (,,ujemne cylindry''
    i ,,dodatnie cylindry'') ale wieloma -- w dokumentacji mojego wzroku
    jest on opisany trzema... Ale... ,,ujemne cylindry'' wprowadziła tu
    błędnie (majacząc) dr Bernacka -- bez zrozumienia tegoż zapisu...

    Zwykle u dalekowidza (czyli u mnie) astygmatyzm jest zapisywany za
    pomocą ,,dodatnich cylindrów'', ale z jakiegoś powodu pół wieku
    temu zapisano me wady (wadę oka prawego i wadę oka lewego) po
    prostu czterema liczbami dioptrii:
    - OP w jakiejś osi i w osi ortogonalnej do tej jakiejś
    - OL w jakiejś osi i w osi ortogonalnej do tej jakiejś...

    W astygmatyzmie owe ortogonalne osie niekoniecznie są poziome i pionowe.
    (i niekoniecznie osie OP pokrywają się z osiami OL a nawet wielkość
    astygmatyzmu OP niekoniecznie jest taka jak wielkość astygmatyzmu OL;
    w szczególności może być tak, że tylko jedno oko człowieka wykazuje
    mierzalny astygmatyzm)

    W ,,starczej dalekowzroczności'' ,,oś'' soczewki okularowej jest
    okołopozioma i w OP, i w OL -- zaś w oczach te osie nie występują
    w ogóle. (raczej ta ,,oś'' ;) okularowa jest krzywą -- większa
    liczba dioptrii jest tam, gdzie patrzy oko podczas czytania
    z bliska a mniej dioptrii jest tam, gdzie patrzy oko podczas
    oglądania rzeczy odległych -- resztę niech podpowie wyobraźnia)

    Astygmatyzm występuje niezależnie od dalekowzroczności czy krótkowzroczności.

    ,,Starcza dalekowzroczność'' jest efektem zaniku (lub raczej znaczącego
    osłabienia) akomodacji oka, czyli jest efektem zaniku/osłabienia adaptacji
    oka do patrzenia z bliska.

    Błędnie (powszechnie, potocznie, bezmyślnie, ulicznie itp.) słabnięcie
    akomodacji (bywa, że 35 lat to już tutaj starość) jest nazywane ,,starczą
    dalekowzrocznością'' z uwagi na korygowanie tego słabnięcia dodatnimi
    (czyli skupiającymi) soczewkami -- takimi samymi, jakimi jest korygowana
    prawdziwa/rzeczywista dalekowzroczność.

    -=-

    Czy mnie też dopadła ,,starcza dalekowzroczność''? -- oczywiście.
    Maluteńkie dziecko może akomodować ponoć ponad 10 dioptrii;
    nastolatek -- raptem kilka; po 35 roku życia wiele osób sięga
    po ,,okulary do czytania'' (można takowe kupić w Biedronce za
    kilka czy kilkanaście pln) zaś po 60 roku życia chyba trudno
    bez takich okularów czytać cokolwiek... Ale różni ludzie różnie
    tracą akomodację... (zupełnie różnie?...)

    -=-

    Biegły sądowy dr n. med. Irena Bernacka podeszłA do mego wzroku bez
    należnego nauce szacunku...
    - ,,zbadała'' zwyczajne wady wzroku -- astygmatyzm i dalekowzroczność
    (już wiemy, że niewiele o tych wadach wiedziała)
    - powieliła wieść o zezie oraz niedowidzeniu
    [bywało, że ;) okulista/optyk, szukając u mnie zeza, powiedziałO
    cicho coś na kształt: ,,q... co się dzieje...'' bo to oko nieco
    dziwnie zachowuje się...]
    - ,,zbadała'' mnie od strony chorób typu jaskra czy zaćma
    (diabli wiedzą, czy dr Bernacka wie/wiedziała, o co w tych
    chorobach chadza i jaki mają związek chociażby z astmą)
    - napisała, co jej kazano (że jestem zdolny...)

    Astygmatyzm czy dalekowzroczność bądź zez to drobiazgi, które mają
    się nijak do renty... Zaryzykowała -- nie spodziewała się niczego
    strasznego w takich czymsiach... Zostało tajemnicze (niezbyt ;)
    klarownie opisywane w mych dokumentach) niedowidzenie OL...

    Skąd miała wiedzieć, że najzwyczajniej lekarze spisali na straty
    moje OL, więc nie korygowali OL poprawnie... Jako osoba podstępna, ;)
    uznała, iż padła ofiarą podstępu, zwanego ,,ujemnymi cylindrami'...
    (przy dalekowzroczności zwykle nie są stosowane ,,ujemne cylindry'')
    Do głowy jej nie przywędrowało, że po prostu dalekowzroczność mego
    OL jest korygowana niezbyt ;) poprawnie i to, co czyta jako minus,
    jest plusem... Próbowała nieudolnie poprawić coś, co już było poprawne...

    Próbując ,,udodatnić'' ;) cylinder OL -- ukazała swą niewiedzę...
    Ignorancja pani Bernackiej jest o tyle zdumiewająca, że ta
    kobieta teoretycznie leczy masy ludzi od lat (czy dziesięcioleci)
    i produkuje prace naukowe -- zaś astygmatyzm jest ponoć tak powszechną
    wadą wzroku, jak powszechną chorobą jest wirusowe przeziębienie...

    -=-

    BTW -- właśnie przewróciło mnie przeziębienie...
    Skąd wiem, że to nie CoViD19?

    - 38.6°C rtęcią pod pachą
    (wówczas wziąłem Ibuprom Max -- dłużej nie chciałem czekać)
    - brak kaszlu
    - brak duszności
    - łatwa podatność na Ibuprom Max
    - żółtawa, gęsta wydzielina z nosa i gardła
    - saturacja od 93% do 97%
    - tętno do 100/minutę
    (u mnie tyle zwykle jest na luzie, gdy mam gorączkę itp.)
    - krew w ślinie, ale z nosa, nie z płuc
    - dreszcze i pocenie makabryczne
    (ale bywałoprzed laty , że pociłem się mocniej)
    - niezapowiedziane ;) zwiększenie masy ciałka o ponad 2 kg
    (to jeden ze zwiastunów zbliżającego się do mnie przeziębienia)

    Ponoć astmatycy są mniej narażeni na CoViD19 -- tak mówią statystyki.
    Ww. przeziębienie jest moim pierwszym od niemal roku i minęło szybko...
    (późnym wieczorem w niedzielę 21 bm. elektronika ukazała 38.9°C, ale we
    wtorek 23 bm. w porywach miałem tylko do 37.5°C ukazywane rtęcią pod pachą,
    zaś w środę już temperatura mego doczesnego ciałka była normalna... zjadłem
    raptem 3 tabletki Ibuprom Max)

    Przeziębienie nie powoduje gorączki? Ale powoduje ;) anginę i zapalenie
    zatok... (podejrzewam, że rozpocząłem ;) obie te bakteryjne choroby)

    Kiedyś przeziębiałem się permanentnie... Ponoć to typowy efekt astmy.

    Moim zdaniem ,,wyleczyłem się'' szczepionką -- Broncho-Vaxom.
    Przypisał mi ją lekarz podczas cyklicznej (kontrolnej) wizyty
    kardiologicznej -- od tamtej pory wziąłem ją 3 razy (3 razy po
    30 tabletek) i za jakiś czas chcę wziąć 30 tabletek ponownie...

    Nadal nie mogę zbytnio męczyć się -- w piątek, 19 bm. odwiedziłem
    kilka ;) sklepów... Ale przynajmniej mogę funkcjonować... Przed
    laty niemal nie mogłem żyć z powodu ciągłych przeziębień...

    -=-

    Ponoć znaleziono już takie mutacje koronawirusa, których szczepionki
    nie pokonają -- co do zasady nie pokonają... Nie w tym problem, że
    ta czy inna szczepionka nie pomoże, ale że w ogóle nie pomogą ani
    szczepionki, ani układ immunologiczny jakkolwiek stymulowany...
    (potrzebne będą leki przeciwwirusowe -- coś jak antybiotyk, ale
    na wirusy, a że wirusy są tak sobie żywe...)

    To są efekty zabaw z chińskim wirusem? -- którego należało zatłuc
    jak najszybciej, choćby metodami drastycznymi, choćby izolacją
    całego świata, choćby ograniczeniami podróżowania, jakich nie
    znają ludzie...

    -=-

    Dokładniej:

    +2.0 dioptrie
    to nie
    -2.0 dioptrie,

    Tyle sędzia (nie tylko SSA -- jakikolwiek i jakakolwiek sędzia) musiał (musiała)
    wiedzieć!

    Jednak uznał, że Bernacka jest dobrym biegłym, bo w innych sprawach sądowych była
    dobra...

    Biegła pulmonolog Dziób -- wprawdzie w innej sprawie (niesądowej) wykazała się
    brakiem
    elementarnej wiedzy (czy choćby doświadczenia bądź umiejętności -- uparcie myliła
    nowotwór
    oskrzela z wodą w opłucnej, czym naraziła na przedwczesną śmierć mego ojca -- sprawa
    jest
    dobrze udokumentowana medycznie) pulmonologicznej, nie została uznana za złą biegłą
    przez
    tegoż sędziego, gdyż innych spraw nie można brać pod uwagę... (nie można mieszać ze
    sobą
    różnych spraw...)

    Czyli wg tego sędziego SA w Białymstoku:
    - biegła Dziób jest dobrym biegłym, gdyż w innych sprawach sądowych jest dobrym
    biegłym
    i zarazem
    - ta sama biegła Dziób nie jest złym biegłym, choć w innej sprawie wykazała swą
    słabość,
    gdyż innych spraw nie można brać pod uwagę przy ocenie biegłych...

    (oba te stwierdzenia padły podczas tej samej rozprawy z tych samych ust)

    Przypomnę jeszcze, że biegła neurolog nie wykryła swym badaniem tego, co
    wykryła masa innych (niekoniecznie neurologów) lekarzy i co wykryło badanie
    przeprowadzone rezonansem magnetycznym kilka godzin przed badaniem (badanie
    MR już było wykonane, ale na wynik/opis tego badania trzeba było zaczekać)
    przeprowadzonym przez ową biegłą i zauważyła w swej opinii, że nie są ważne
    wyniki badań neuroobrazowych, ale ważne są słowa biegłej... (jakoś tak...)

    Sparafrazujmy ;) to tak:
    - dostarczam do sądu nagranie z kamer video ukazujące, iż zostałem
    uderzony butelką (albo mierniczym tortem?) w mą głowę
    - sądowy biegły twierdzi, że uderzyłem kogoś butelką/tortem...

    Rejestracja video jest czytelna, jednoznaczna, ale -- słowo
    decydujące ma tutaj biegły, nie jakieś bezduszne video...

    Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne!

    Neurolog mogła napisać coś na kształt:
    - to, co pokazuje badanie nie zmienia mojej oceny/klasyfikacji

    i byłoby ok... Mogła, ale po co?!

    Równie dobrze mogła mi napluć w twarz (póki co jedynie zwracała
    się do mnie per ty i ignorowała to, co do niej mówiłem oraz to,
    co napisałem w procesowych pismach tamtej sprawy) czy uczynić
    cokolwiek, gdyż -- była biegłą...

    Mogła uznać moje słowa (bolą mnie plecy) ale po co? -- wolała
    uparcie/zawzięcie twierdzić, że wg mnie boli mnie cały kręgosłup....
    (gdy tymczasem mówiłem o drętwieniu nogi i ręki, wypadaniu
    przedmiotów z prawej ręki, o traceniu równowagi itd...)

    BTW wypadania z prawej ręki -- jeden rtęciowy termometr wypadł,
    potłukł się wewnętrznie... Spadł też Mi -- mam nadzieję, że nie
    będzie mi ;) miał tego upadku za złe... Był w dobrym kejsie
    a długość ;) lotu nie była okazała... Inne drobiazgi też
    ostatnio wyskakują z mej prawej ręki zupełnie nieoczekiwanie...

    Niekoniecznie dlatego, że mam gorączkę -- tylko Mi wypadł
    podczas mego ostatniego gorączkowania...

    [jakże Mi daleko jest do Asusa -- któremu takich
    upadków nie liczyłem, bo liczyć umiem tylko do 16...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 286. Data: 2021-02-28 18:56:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.02.2021 o 13:44, Krzysztof Halasa pisze:

    > No więc ona jest. Zdaje się, że już o tym pisałem.
    > Przy czym owa regionalność ma dwie części:
    > 1. zasięg samego sygnału danego SBAS
    > 2. zasięg poprawek danego SBAS

    I spokojnie możemy ten temat zakończyć,.

    > Ale to tak na poważnie, czy tylko udajesz?

    Nie mam czego udawać. Fakty są takie że żaden szanujący mądre prawo
    policjant nie ma podstawy aby zamykać do kozy za takie zagrożenia. Takoż
    i prokurator do stawiania zarzutów i sąd do skazania.

  • 287. Data: 2021-02-28 18:58:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s0o5ur$bu5$...@g...aioe.org

    > Co wówczas, gdy biegły popisuje się ZUPEŁNĄ nieznajomością tematu?
    > Bernacka prowadzi przekształcenia wiadomych dioptrii -- ukazuje
    > tym samym, iż problemem jest ZUPEŁNA nieznajomość jednej
    > z najprostszych (i ponoć najpowszechniejszych) wad optycznych...
    >
    > Kobiecinie brak dosłownie podstaw!!! Ale występuje w RP jako biegła!

    Problem w tym że Ziobro zamiast ciągle obiecywać las szubienic dla
    niegodziwców ani myśli zabrać się za naprawę tego co potocznie nazywamy
    prawem. Podobno działalności tzw biegłych nie reguluje żadna ustawa.
    Taki biegły nie powinien być wybierany wg kryteriów danego sądu a wg
    tego co stanowi stosowna ustawa.

    > Miałem szczęście -- zwykle błędy sędziów czy
    > biegłych nie są aż tak dobrze widoczne.

    No fakt, jeszcze żyjesz i nawet chodzisz po ulicach a nie na więziennym
    spacerniaku..

    > Mądry człowiek nie będzie mordował ludzi jako
    > biegły sądowy -- więcej zarobi lecząc żywych...

    > RP daje renty chorobowe tylko ludziom uznanym za chorych psychicznie.
    > (powyższe akurat nie jest moim zdaniem -- to pokazują statystyki!!!)

    Nie wiem, ale jedno jest pewne - dostać rentę z powodu choroby fizycznej
    to naprawdę sztuka.

    > Kosztowne patologia -- składki, podatki, koszty sądzenia itd...
    > (łatwo policzyć, że chorobowa renta w RP nie jest substytutem
    > płacy a koszty sądzenia są porównywalne z kosztami samej renty)
    > Dlatego uczciwi (zwykle bogaci) proponują Bezwarunkowy Dochód
    > Gwarantowany -- brak tam niemal całej obsługi rzekomego
    > dobrodziejstwa, którego rzeczywistymi beneficjantami są
    > ludzie zatrudnieni przy obsłudze tego dobroczynienia...

    I co w tym najgorsze - w kolejce po korzyści płynące z ZUSu (emerytury,
    renty) to płacący składki są ostatni.  Ta banda lekką ręką rozdaje
    składkową kasę np nianiom a wzdryga i to mocno się wzdryga aby wreszcie
    zacząć wypłacać długoletniemu płatnikowi. Sąsiad prawie rok "załatwiał"
    odpowiednie papiery aby ich zadowolić.

  • 288. Data: 2021-03-02 00:17:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s1glke$sif$...@g...aioe.org

    > Problem w tym że Ziobro zamiast ciągle obiecywać

    Problem w tym że Ziobro jest wybierany przez tak zwany ogół...

> [...]
    > lekką ręką rozdaje składkową kasę np nianiom a wzdryga i to
    > mocno się wzdryga aby wreszcie zacząć wypłacać długoletniemu

    Ależ skąd! -- właśnie emeryturami (waloryzacjami, 13, 14 itd.)
    PiS płaci za urnowe poparcie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 289. Data: 2021-04-03 00:21:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > "trybun" rqq41s$2kb$...@g...aioe.org

    > W lesie są drzewa -- zasłaniają, odbijają...

    I w tymże lesie obserwuje się mniejszy rozstrzał pomiarów niż na
    przecince w której drogę wytyczono.

  • 290. Data: 2021-04-03 00:45:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ii" s485dq$ppn$...@n...icm.edu.pl

    > I w tymże lesie obserwuje się mniejszy rozstrzał pomiarów niż na przecince w której
    drogę wytyczono.

    Może jakieś konkrety?
    Permanentne zero to też mały rozstrzał... ;)

    --