eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAku - pytanieRe: Aku - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
    ews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Aku - pytanie
    References: <ie4icm$6bm$1@news.onet.pl> <ie4k0v$pi2$1@mx1.internetia.pl>
    <ie4k3t$1dm$1@usenet.news.interia.pl> <ie5d4k$jdv$1@news.onet.pl>
    <ie5fke$716$1@julia.coi.pw.edu.pl>
    <4d07d319$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 14 Dec 2010 23:40:00 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
    Message-ID: <o...@p...domain.neostrada>
    User-Agent: Opera Mail/10.63 (Win32)
    Lines: 72
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.155.179
    X-Trace: 1292366388 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21004 83.24.155.179:61593
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633013
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 14-12-2010 o 21:27:04 Andrzej <s...@w...pl> napisał(a):

    >> +9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
    >> kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
    >> rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
    >> odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze
    >> wtedy
    >> gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z
    >> napieciami
    >> na dwoch roznych bateriach.
    >
    > a nie pro?ciej odpaliae moto, wyj?ae aku w?a?ciwe, podpi?ae zimowe i
    > wy??czyae
    > zap?on?
    >

    nom... i od razu szykuj kaske na nowy regulator napięcia... a nawet nowy
    stojan...

    w każdej instrukcji jak byk stoi żeby nie odłączać akumulatora przy
    pracującym silniku... akumulator musi zamykać obwód ładowania... może być
    trup (byle bez zwarcia w celach) ale musi być... tyczy się to silników
    wyposażonych w prądnicę trójfazową, potocznie zwaną alternatorem. takie
    rozwiązanie jest obecnie powszechne z racji prostoty konstrukcji i dużej
    sprawności w stosunku to prądnic z wirnikiem komutatorowym... nie piszę
    dla czego tak się dzieje bo to byłby długi wykład z elektrotechniki w
    temacie prądów zmiennych oraz konstrukcji prostowników opartych o
    półprzewodniki a i tak mało kto zrozumie :)

    pomysł z chwilowym równoległym połączeniem dwóch akumulatorów imho jest
    najlepszy a z tymi rezystorkami to bym nie przesadzał... w praktyce nie
    zauważyłem konieczności potrzeby stosowania większej rezystancji niż mają
    średnio grube przewody (coś jak do lampki nocnej, przekrój 0.5-0.75cm^2 i
    długości z pół metra)...

    ważne by się nie pomylić i podłączać plus do plusa a minus do minusa bo
    inaczej kabelki mogą zaświecić :)

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: