  • Data: 2020-07-28 01:11:12
    Temat: Re: Aparat do wideo jakości supreme - prośba o rekomendację
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-07-27, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Napisz dokładnie, na czym te przewagi miałyby polegać, zwłaszcza jeżeli
    > weźmiemy aparaty dedykowane bardziej filmowcom niż fotografom, jak np.
    > Panasoniki serii GH. Mi tylko jedna przychodzi do głowy.

    Jak coś jest dedykowane bardziej filmowcom to rzecz robi się kwestią
    nazwy. A w ogólnym przypadku:

    Ergonomia w tym wygoda operowania dłuższy czas z ręki i zmiany położenia ekranu.

    Jakość nagrywania dzwięku.

    Cena, w zależności od segmentu.

    Jakość obrazu.

    Aparat jest (nadal) kompromisem z podstawową funkcją: robienie zdjęć +
    opcją robienia filmów. Trudno, aby taki kompromis był czymś bardziej
    optymalnym dla tej opcji niż dedykowane urządzenie, gdzie wszystko jest
    czy powinno być dopieszczone pod kątem robienia filmów.

    Oczywiście są aparaty, które robią lepsze filmy niż większość kamer, ale
    w tym samym zakresie cenowym, kamery MZ wygrywają bo są właśnie
    zaprojektowane w tym konkretnym celu. Będziesz więc zwykle miał większe,
    lepiej odizolowane mikrofony i opcje użycia zewnętrznych, wygodny
    uchwyt, optykę typu superzoom i wszystko zoptymalizowane pod tym kątem.
    Ponownie, nie oznacza to, że nie ma aparatów z czymś takim, ale tam
    będzie to opcja lub w droższym modelu, lub opcja w droższym modelu.

    --
    Marcin