  • Data: 2022-02-12 02:12:06
    Temat: Re: Archiwum foto DVD
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-02-11, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A czemu a fuj?
    > Krótko żyją?

    Normalne BD ma warstwę czynną, która jest często nieorganiczna - czytaj,
    starzeje się wolniej. LTH jest w oparciu o barwniki organiczne,
    niszczy je np. promieniowanie UV, ciepło, i parę innych. Niekoniecznie
    oznacza to, że żyją krótko, ale są bardziej wrażliwe na warunki
    przechowywania. Nigdy nie małem danych na LTH, ale z tych co wypaliłem
    jako BD wideo, jak zaczynałem się tym bawić to chyba żadna nie daje się
    poprawnie dziś odczytać, mimo że były jednowarstwowe.

    Na samym początku BD były bardzo drogie i stąd zrodził się pomysł na
    LTH, które wykorzystywały podobną technologię jak CD i DVD (LTH=Low to
    High). LTH były wtedy (okolice 2009/10) kilka razy tańsze niż
    standardowe, zmiennofazowe HTL.

    --
    Marcin