eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora. › Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Date: Tue, 21 Feb 2023 15:50:35 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <8...@g...com>
    <tt2a9l$14aq9$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="23929";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778490
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 21 Feb 2023 12:31:04 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
    >> Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
    >>
    >> Sytuacja:
    >> Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
    domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
    doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
    odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
    >>
    >> I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
    rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
    problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
    >>
    >> Zadanie:
    >> Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
    >
    > Nie ma tu co rzeźbić. Więc kolejno:
    >
    > 1. Sprawdzić akumulator
    > napięcie pod obciążeniem
    > upływność wewnętrzna
    >
    > 2. Zmierzyć prąd pobierany po wyjęciu kluczyków
    > Wyłączyć stacyjkę
    > Odłączyć akumulator i włączyć szeregowo dostatecznie czuły
    > amperomierz
    >
    > Napięcie pod obciążeniem mierzy się specjalnym amperomierzem z
    > bocznikiem oporowym (na wyposażeniu każdego warsztatu obsługującego
    > akumulatory).
    > Upływność wewnętrzną można zmierzyć odłączając akumulator i mierząc
    > napięcie na nim w funkcji czasu.
    >
    > Chyba powinno wystarczyć?

    Ale co pomierzysz, jeśli wszystko przez kilka tygodni jest ok, a później w
    losowym momencie auto zacznie brać prąd, bo np. jakaś wiązka zamokła albo
    czujnik zamknięcia drzwi się nie zwarł?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: