-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
6!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
Date: Tue, 21 Feb 2023 15:50:35 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1...@4...net>
References: <8...@g...com>
<tt2a9l$14aq9$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
posting-host="185.152.121.246"; logging-data="23929";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778490
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 21 Feb 2023 12:31:04 +0100, Wiesiaczek napisał(a):
> W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
>> Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
>>
>> Sytuacja:
>> Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
>>
>> I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
>>
>> Zadanie:
>> Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
>
> Nie ma tu co rzeźbić. Więc kolejno:
>
> 1. Sprawdzić akumulator
> napięcie pod obciążeniem
> upływność wewnętrzna
>
> 2. Zmierzyć prąd pobierany po wyjęciu kluczyków
> Wyłączyć stacyjkę
> Odłączyć akumulator i włączyć szeregowo dostatecznie czuły
> amperomierz
>
> Napięcie pod obciążeniem mierzy się specjalnym amperomierzem z
> bocznikiem oporowym (na wyposażeniu każdego warsztatu obsługującego
> akumulatory).
> Upływność wewnętrzną można zmierzyć odłączając akumulator i mierząc
> napięcie na nim w funkcji czasu.
>
> Chyba powinno wystarczyć?
Ale co pomierzysz, jeśli wszystko przez kilka tygodni jest ok, a później w
losowym momencie auto zacznie brać prąd, bo np. jakaś wiązka zamokła albo
czujnik zamknięcia drzwi się nie zwarł?
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.23 16:30 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 17:36 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 18:08 Wiesiaczek
- 21.02.23 18:58 Zenek Kapelinder
- 21.02.23 19:58 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 20:31 PiteR
- 21.02.23 21:50 ToMasz
- 21.02.23 22:12 LordBluzg(R)??
- 22.02.23 05:36 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:41 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:42 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:52 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:54 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:58 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 06:27 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
- Co oni mierzą miernikiem
Najnowsze wątki
- 2025-11-01 Warszawa => System Administrator <=
- 2025-11-01 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-01 Prokuratura Barszczyka rozpatruje czy prawo uchwalone przez pisowców jest dobre czy złe
- 2025-11-01 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-01 William Shockley, co-inventor of the transistor
- 2025-10-31 Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- 2025-10-31 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-10-31 Zamek elektroniczny
- 2025-10-31 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-10-31 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-10-31 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-10-31 Warszawa => Engineering Manager (doświadczenie w branży lotniczej lu
- 2025-10-30 Był neosędzia w składzie jest cofka w apelacji [dożywocie za potrójne zabójstwo]




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei