-
Data: 2023-02-22 05:41:18
Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]wtorek, 21 lutego 2023 o 05:35:20 UTC-6 Wiesiaczek napisał(a):
> W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
> > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
> >
> > Sytuacja:
> > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
> >
> > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
> >
> > Zadanie:
> > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
> Nie ma tu co rzeźbić. Więc kolejno:
>
> 1. Sprawdzić akumulator
> napięcie pod obciążeniem
> upływność wewnętrzna
>
Nieco sie wkurzylem i zanabylem taki miernik co to drutem z wieszaka robi obciazenie
(ponoc 100A) drut sie robi czerwony po 7 sekundach.
Aku pokazuje ze zdrowy, A mial 1.2V jak go wyjalem z auta :)
I komu teraz wiezyc?
Puscilem mu wieszak ze trzy razy. Druty byly czerwone, naladowal sie spowrotem w
jakies 20 minut.
> 2. Zmierzyć prąd pobierany po wyjęciu kluczyków
> Wyłączyć stacyjkę
> Odłączyć akumulator i włączyć szeregowo dostatecznie czuły
> amperomierz
>
Ano trzeba bedzie. Ale nie chce mi sie :)
> Napięcie pod obciążeniem mierzy się specjalnym amperomierzem z
> bocznikiem oporowym (na wyposażeniu każdego warsztatu obsługującego
> akumulatory).
Teraz i na moim wyposazeniu :)
> Upływność wewnętrzną można zmierzyć odłączając akumulator i mierząc
> napięcie na nim w funkcji czasu.
>
> Chyba powinno wystarczyć?
>
>
Niby tak. Ale to juz jak mi podpadnie to mozna zmierzyc. A nie jak wczoraj dzialal a
dzis tylko przekaznik stuka.
Troche jak w tym kawale, nie ma co sie klocic co to bylo, sekcja pokaze doklanide kto
mial racje.
Tyle ze ja bym wolal pacjenta zywego :)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.23 05:42 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:52 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:54 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 05:58 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 06:27 Wiesiaczek
- 22.02.23 07:31 PiteR
- 22.02.23 09:55 J.F
- 22.02.23 17:00 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 17:09 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 17:14 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 17:33 J.F
- 22.02.23 18:58 Wiesiaczek
- 22.02.23 20:24 Zenek Kapelinder
- 22.02.23 20:37 ptoki (ptoki)
- 22.02.23 20:38 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
- Co oni mierzą miernikiem
Najnowsze wątki
- 2025-11-03 Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- 2025-11-03 Znowu jakiś goooownoprawnik uważający się za KONSTYTUCJONALISTĘ
- 2025-11-03 ABW już nie blokuje RT.com?
- 2025-11-03 Czy ROZDANIE KPO śród swoich i nie swoich spowodowało KORZYŚĆ POLITYCZNĄ?
- 2025-11-03 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-11-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-03 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-03 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-03 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-03 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-11-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-11-02 totalna kontrola podatników?
- 2025-11-02 Trzymacie pieniądze w bankach?
- 2025-11-02 Bo sędzia prokuratorowi nie odmawia "niezawiśle" [rzepa: wnioski o areszt]
- 2025-11-02 Michał Wawrykiewicz: "Prokuratura barszczyka bierze pod uwagę również INTENCJE uchwalaczy prawa




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei