  • Data: 2021-11-14 03:35:12
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpno6$154h$...@g...aioe.org

    > Odmówił.

    Winowajcą poniekąd jest AOMEI, ale i Paragon mógłby sobie
    poradzić z dziełem AOEMI, i EaseUS -- lecz nie radzą sobie...
    Na domiar złego AOEMI (wcześniej nadgorliwe układający
    wpisy partycji w tablicy partycji w kolejności takiej,
    w jakiej na dysku są ułożone partycje, nieco pokombinował,
    co Paragon skutecznie (czyli nie popsuł -- po pracy starego
    Paragonu, który EXT4 widzi jako EXT3, Linux nadal jest
    użyteczny) skorygował...

    Tym samym zyskałem wiedzę ;) dotycząca adresacji ;) Linuxa...
    Przykładowo WXP pogubiłby się a W10 nie pogubiłby się po takim
    uporządkowaniu... Jest to ważne -- odbudowa tablicy partycji
    MBR jest wg mnie częstym zdarzeniem...

    AOMEI założył zbyt krótką Extended -- ani Paragon jej nie
    potrafi rozszerzyć (mając masę wolnego miejsca) ani EaseUS...

    Rozszerzenie Extended za pomocą AOMEI jest raczej trudne,
    gdyż AOMEI udaje, iż nie widzi w ogóle Extended... ;)

    Zostaje jeszcze MiniTool?... Już teraz nie mam czasu...
    I tak zyskałem więcej, niż zamierzałem uzyskać...

    -=-

    Skoro o Linuxie już piszę -- przetestowałem kilka ;) Linuxów.
    To, co pod 32W10 jest raczej ;) niemożliwe z uwagi na słaby CPU,
    pod Mintem (który wcale nie jest najlżejszym Linuxem) jest osiągalne...
    Przykładowo to samo porno z Jutuby:
    - 360 pod 32W10 można uznać ;) za warunkowo oglądalne
    - 480 pod 32W10 jest już ząbkowane

    - 480 pod Mintem mogę spokojnie obejrzeć płynnie
    - 720 pod Mintem mogę warunkowo obejrzeć płynnie

    Linux na netbooku jest teraz zainstalowany jako jedyny na Hitachim,
    skąd chcę go skopiować na Seagate, na którym mam już 10 Windows...
    Akurat tego Minta dobrze sobie zagospodarowałem, więc na razie ;)
    trochę mi go żal, ale w przyszłości chyba nie Minta bym wybrał...

    Teraz akurat eksperymentuję na Manjaro. Ale ojcu chyba dam TinyCore...
    Cały TC zmieściłby się w keszu niejednego 2.5" HDD... ;)
    Jest bardzo łatwy w oswajaniu... Intuicyjny!!!
    Wszystko na wierzchu ;) i takie proste, że aż miło...

    -=-

    BTW migawek Minta -- o kant... ...można je rozbić...
    Straciłem pasek -- migawka go nie odzyskała.
    Pomógł człek z netu -- jednym jego/swym słowem...
    Niby wypowiedział więcej słów, ale kluczowe
    było jedno -- 'panel'...

    Straciłem pasek nie dlatego, że go skasowałem. Straciłem
    inaczej -- niczego zakazanego nie uczyniłem... Był to
    wypadek przy pracy, czy raczej zabawie...

    Teraz tam mam dwa ;) paski -- na wszelki wypadek...
    (jeden na górze i jeden na dole)
    W obu tych panelach mam linki do panelu -- rzecz jasna...
    Ale na wszelki wypadek takiż link mam też na pulpicie... ;)

    Mogę atomowym netbookiem spokojnie ogladać pornole ;) z Jutuby,
    pościć, ;) bawić się SVG, PeDeeFami, przeglądarką (wybrałem Operę) itd...

    -=-

    Na VBoxie szybko zmienia się wszystko... ;)

    -=-

    https://www.rp.pl/wojsko/art19100171-polski-zolnierz
    -zmarl-przy-granicy-doszlo-do-nieszczesliwego-zdarze
    nia

    -=-

    Każdy imigrant, który ma telefon i który zbliży się na odpowiednią
    odległość do granicy polskiej, {...} dostaje komunikat...
    https://youtu.be/t48luC-t_wQ?t=728

    --