  • Data: 2022-06-06 13:46:37
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jun 2022 12:39:14 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl

    > Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    > infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    > ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.

    Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    a nie rozbudowa infrastruktury :-)

    > Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    > głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    > które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    > więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    > mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    > żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    > ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.

    Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    liczniki potrafia.
    Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)

    A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)

    Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    I moze jeszcze troche w el. sz-p.

    A moze jednak PHEV?