  • 311. Data: 2022-06-15 12:59:51
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2022 o 12:50, J.F pisze:

    > Wciskasz jakies hejterskie brednie :-)
    >
    > Mirek jedzie w celu sluzbowym, ma 600km do przejechania

    To że masz sklerozę, nie oznacza że każdy ją ma.
    Mirek całkiem niedawno opisywał gdzie pracuje, a nie sądzę żeby Nitra
    leżała 600 km od Gliwic,

    > A zapominanie o czym byla mowa, to jak poprawic?

    Spytaj lekarza.
    A dopiero potem pisz na grupę.

  • 312. Data: 2022-06-15 13:00:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 11:27, Cavallino pisze:

    > Problem polega na tym, że to w przypadku elektryków to się nie sprawdza.
    > Wielu tak myślących po przejażdżce zmieniło zdanie i zdecydowało się
    > zdjąć klapki, zmienić własne potrzeby i dostosować je do aktualnych
    > możliwości finansowych, żeby tylko już więcej nie jeździć spaliniakiem.

    Ale to bzdura :)
    Miałem wyrobione zdanie o Ferrari Italia i Lamborghini Gallardo zanim
    się nimi przejechałem i jakkolwiek jazda nimi wywarła na mnie
    piorunujące wrażenie, to nie zmieniłem o nich zdania - to nie dla mnie.
    Ba jeździłem też melexem - podobne odczucia, tylko na minus ;)

    > Nie wietrzę żadnym spisków.
    > Wręcz przeciwnie - rozumiem co Wami kieruje.
    > https://pieknoumyslu.com/strach-przed-nieznanym-jede
    n-z-najczestszych-lekow/

    > Ludzka rzecz, aczkolwiek nie należy jej ulegać.

    Dla kogo niby to jest nieznane? Nietestowane nie oznacza nieznane -
    nieznane to może być np. nowy szef w pracy, ale już nie zmiana systemu
    operacyjnego, lub auta.

    Mi tu bardziej racjonalizacją i zaprzeczeniem pachnie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 313. Data: 2022-06-15 13:01:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 11:50, Cavallino pisze:

    > Wyparcie to kolejny z defektów ludzkiej psychiki.

    Dobrze napisane :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 314. Data: 2022-06-15 13:04:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2022 o 12:54, J.F pisze:

    > A gdzie ta przepasc?

    No właśnie to jest ta różnica, którą inaczej niż wypożyczeniem na dzień
    czy dwa elektryka nie pojmiesz.
    Więc cała reszta do hejterskie bicie piany.

    > Bo mi sie moim opelkiem w miare dobrze jezdzi :-)

    Też mi się wydawało, że się smrodowozami dobrze jeździ.
    A potem wsiadłem do elektryka i światopogląd mi się obalił....

    > To czemu sobie kupiles taki malutki zbiornik LPG? :-P

    Bo potrzebowałem bagażnika, a akuray taki mieścił się w kole.

    > Ale to jakis problem zatrzymac sie 25km wczesniej i zatankowac?

    No jak, zatrzymanie się i tracenie czasu nagle przestało być problemem?
    No popatrz jak to ludzie szybko ewoluują.....

    A może to jest problem tylko gdy można nim przywalić w obiekt na
    celowniku hejtera?

    > Ale gdzie ty tu nieznane widzisz?
    > Przeciez wszystko znamy :-)

    Oczywiście.
    Więc widocznie to ja nie wiem jak się jeździ ice, więc się boję
    podświadomie przesiadki na taki sposób napędu.

    Jedno z dwóch musi być prawdą. ;-)

  • 315. Data: 2022-06-15 13:09:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2022 o 13:00, Mirek Ptak pisze:

    > Ale to bzdura :)

    Teoretycznie możesz mieć rację.
    Ale praktyka mówi co innego.
    Widać ludzkie odczucia nie mają z takimi teoriami wiele wspólnego.

    n-z-najczestszych-lekow/

    > Dla kogo niby to jest nieznane? Nietestowane nie oznacza nieznane -

    Możesz w to wierzyć, nic mi do tego.
    Różnica między nami jest taka, że ja porównywałem obie strony medalu
    empirycznie, więc nie muszę w nic wierzyć, ani teoretyzować, bo wiem jak
    jest faktycznie.

  • 316. Data: 2022-06-15 13:09:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2022 11:35:51 +0200, Cavallino wrote:

    > A jak Ci się wydaje?

    Nie wiem.
    Prawdziwy poznaniak, to chyba powinien jezdzic po okolicy szukając
    najtanszego LPG :-)

    Ja tez nie lubie przeplacac, ale skutek pisalem - ten dreszczyk
    emocji, czy do domu paliwa starczy :-)

    > Nie.
    > Dzięki plugshare wiem gdzie są darmowe stacje, a na wiekszość
    > pozostałych mam roaming Greenwaya, z takimi samymi cenami jak w Polsce.

    Czyli szukasz.
    Pytanie ile jestes w stanie poswięcic za darmowy prąd :-)

    Byl taki kawał za PRL: "amerykanski milioner zwiedza Polske,
    i widzi długą kolejkę
    -po co ci ludzie tu stoja.
    -Tu daja lody Bambino
    - ... nie stałbym, wolałbym kupic.

    ustroj sie zmienil, kawal nie przestal byc aktualny,
    ale czy smieszy tak samo?

    > W Polsce?

    No chyba w Polsce, bo gdzie indziej to nie dojedziesz bez zatrzymania
    :-)

    > Jak trasa przekracza zasięg i jest taka możliwość, to darmowe łądowanie
    > wygrywa.
    > Albo szybkość ładowarki.

    Czyli chcesz sie zatrzymacz, czy jednak musisz?

    No dobra, moze sie lepiej dwa razy zatrzymac i naładowac za darmo,
    niz raz ale drogo.

    Choc dawniej mowilismy na grupie "nie stac cie i dorabiasz ideologie"
    :-)

    > Zdarzało się jedno z drugim - darmowa ładowarka przy fajnej knajpce (ale
    > to już na Słowacji było).

    Ale zatrzymales sie dla darmowego ładowania?

    A darmowe ładowanie pewnie sie wkrotce skonczy.
    Knajpka moze i wystawi darmową ładowarke, ale góra 3kW :-)

    > e-soul.

    > max 500 km.

    Przy jakiej predkosci?

    > 300-350.

    Jak dla mnie - ładowanie co 200-250 km.
    Hejt czy prawda? :-P

    > Zależy na jakiej ładowarce i od jakich wartości.
    > Od 10 do 80% na ładowarce 80 kW+, wystarczy mu jakieś 45-50 minut.

    Czyli nie "10 minut" a blisko godzina :-)

    No chyba, ze zabraknie 50km, a celu gniazdko :-)

    J.

  • 317. Data: 2022-06-15 13:31:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2022 o 13:09, J.F pisze:

    > Nie wiem.

    Bo czytasz tylko to co sam piszesz, a nie odpowiedzi na pytanie które
    zadajesz.
    Już o to pytałeś i odpowiedź padła.
    Więc jak Cię interesuje, to musisz sobie jej poszukać i zapamiętać raz
    na zawsze, albo nie zawracać więcej gitary durnymi pytaniami.

    > Ja tez nie lubie przeplacac, ale skutek pisalem - ten dreszczyk
    > emocji, czy do domu paliwa starczy :-)

    Zawsze pozostaje benzyna.

    > Czyli szukasz.

    Nie.
    Sprawdzam przed wyjazdem czy są jakieś darmowe po drodze, a na
    najczęściej używanych trasach po prostu wiem.

    Jak się zmieni cena, dostanę powiadomienie.

    > Pytanie ile jestes w stanie poswięcic za darmowy prąd :-)

    Dużo.
    Np. dodanie 100 km do trasy to nie problem w takim przypadku.

    > No chyba w Polsce, bo gdzie indziej to nie dojedziesz bez zatrzymania
    > :-)

    Przynajmmiej do dwóch krajów dojadę.
    No i nie zawsze jadę w trasę 1000 km, gdy startuję z miejsca w obcym kraju.

    > Czyli chcesz sie zatrzymacz, czy jednak musisz?

    Czytasz na co odpisujesz?
    Bo powyżej jest wszystko wyjaśnione.

    > No dobra, moze sie lepiej dwa razy zatrzymac i naładowac za darmo,
    > niz raz ale drogo.

    To raczej działa odwrotnie.
    Szybciej będzie jak się zatrzymam kilka razy, na szybkiej ładowarce
    (czyli płatnej), bo są częściej, a ładowanie przy niskim stanie baterii
    jest szybsze.

    Ale wolę za darmo, a to z reguły wymaga dłuższej wizyty i dłuższego
    dojazdu - darmowe stacje to już rzadkość na trasie.

    > Choc dawniej mowilismy na grupie "nie stac cie i dorabiasz ideologie"
    > :-)

    Jakbyś mógł zatankować za darmo, to Ciebie też by nie było stać na
    płatne tankowanie.
    Ale nie możesz, więc zazdrościsz i hejtujesz. ;-)

    > Ale zatrzymales sie dla darmowego ładowania?

    Nie.
    Po prostu zjadłem obiad, a przy okazji podładowałem.
    Stacja była wolna, więc dla samego ładowania nie miało to sensu.

    > A darmowe ładowanie pewnie sie wkrotce skonczy.

    To już słyszę od 3 lat.

    > Przy jakiej predkosci?

    Niskiej.
    Ja tak nie umiem jeździć, ale znajomi robili takie przebiegi.

    > Jak dla mnie - ładowanie co 200-250 km.
    > Hejt czy prawda? :-P

    Zależy od dlugości trasy.
    Do 500 km jedno ładowanie, do 350 nie potrzeba w ogóle.
    Przy dłuższych trasach - pierwsze po 300 km, następne po 200-250.
    Czyli jak dla mnie idealnie, akurat przerwa co 2 h, tak jak lubię.

    > Czyli nie "10 minut" a blisko godzina :-)

    Nie, bo podładowanie ma być na ew. brakujące kilkadziesiąt km, a nie do
    pełna.
    Sprawdź sobie gdzie jest Nitra.

    > No chyba, ze zabraknie 50km, a celu gniazdko :-)

    Dokładnie o tym mowa.

  • 318. Data: 2022-06-15 14:03:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 12:50, J.F pisze:
    > Mirek jedzie w celu sluzbowym, ma 600km do przejechania i godzine
    > dotarcia. Mirek sie normalnie nie zatrzymuje, bo taki dystans to smiga
    > na jeden raz.

    No te 600 (650) to wyjątkowo - normalnie mam 345km z której większa
    część pokonuję z tempomatem ustawionym na 143km/k co daje GPSowo 138km/h
    Spory odcinek wiedzie też górską krętą drogą (Ostravica - Bytca), przez
    którą mam już przednie letnie i zimowe do wymiany po 1,5 sezonu - około
    20 tyś km przejechane na nich - więc dosyć szybko chyba ;)

    > BEV Musi doladowac o jakies 300km, albo kupic sobie to jedno auto, co
    > to rzekomo ma 800km zasiegu.
    >
    > Jak bedzie szybka ładowarka po drodze, to moze i faktycznie 15 minut
    > to zajmie. Ale sprawdziles czy jest?
    > To moze jednak godzina ładowania jest lepszym rachunkiem?
    >
    > A jak ładowarka bedzie zajęta? wiec dwie godziny rezerwy.
    > Wyjazd o 2 w nocy, odespi po przyjezdzie:-)

    To by było nieakceptowalne :) - odsypianie w pracy i wcześniejsze wstawanie.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 319. Data: 2022-06-15 14:13:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 13:09, Cavallino pisze:

    > Możesz w to wierzyć, nic mi do tego.
    > Różnica między nami jest taka, że ja porównywałem obie strony medalu
    > empirycznie, więc nie muszę w nic wierzyć, ani teoretyzować, bo wiem jak
    > jest faktycznie.

    Aż kiedyś specjalnie wypożyczę, żeby tych cudów doświadczyć - obiecuję :)

    Pozdrawiam - mirek

  • 320. Data: 2022-06-15 20:07:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-15 o 11:36, Cavallino pisze:

    > Na tym polega poprawne cytowanie.

    Nie poprawne tylko złośliwe.
    Moje "Tak" odcięte od reszty nie jest odpowiedzią na pozostawione pytanie.