    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Centrale telefoniczne
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Mon, 16 May 2022 14:01:16 +0200

    On Sun, 15 May 2022 19:08:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No więc jednak to się robi, o czym pisałem dzisiaj wcześniej. Koncentratory
    > ("punkty wyniesione", czy jak to oficjalnie zwą) instalowano od dawna.
    > Zmalała przez to ilość grubych wieloparowych kabli, ale w takim punkcie
    > dalej potrzeba sporo urządzeń, a w tym zasilanie wraz z akumulatorami
    > i awaryjnymi agregatami. Koncepcja ostatniego etapu życia sieci miedzinej
    > to lokalne "centrale", w których pozostały wyłącznie szafy DSLAM wymagające
    > względnie mało prądu. Ta, od której odłączyłem się dwa lata temu, jest
    > małym budynkiem na zarośnietej chaszczami działce, do którego nikt nigdy
> [...]

    A nie bylo tam "od zawsze" budynku?

    Bo mnie chodzi po glowie, ze jeszcze za komuny TP potrafila postawic
    centrale, czy tylko "koncentrator", w kontenerze.
    I to byl chyba duzy koncentrator, na tysiace nr, bo male to w szafce
    sie miescily.

    W perspektywie 30 lat .. moze lepszy "budynek" niz "kontener".
    Choc o dach trzeba w obu dbac :-)

    J.