eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości › Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
  • Data: 2022-06-06 16:01:37
    Temat: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jun 2022 06:25:22 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    klimatu w rejonie Mount Everestu. Statek wzbił się w powietrze już dziesięć razy i
    przy okazji ustanowił rekord świata osiągając wysokość 9050 m. Sterowiec ma 55 m
    długości i pojemność na poziomie 9 tys. m3.

    hnika/chiny-zbudowaly-duzy-sterowiec-statek-pobil-re
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve

    > Można wykorzystać efekt rozszerzania się gazow pod wplywem temperatury
    > i blimp startuje rano, gdy słońce wschodzi i jest czarny, powłoka się nagrzewa, gaz
    zwiększa objętośc i ciśnienie
    > i blimp szybuje ku górze a wieczorem, slońce zachodzi, tem[peratura gazu sie
    obniża, objętość blimpa się zmniejsza i powoli opada do wysokosci 5000 metrow,
    następnie wyrzuca linę cumowniczą i jest powoli ściągany na ziemię, bez dużej straty
    helu.
    > Zapytam się Chińczyka z projektu, co o tym myśli

    Jest to ciekawa koncepcja, cieakawe czy by starczylo.

    > Pracowałem w zespole Anderssona i budowałem autonomiczne motolotnie do transportu i
    dostawy towarów dla klientow,
    > gdyż drony Amazona okazały się zbyt wadliwe i gdy się wyłaczyły silniki, dromn
    spadał razem z przesyłka jak kamień na ziemię.

    > Natomiast motolotnia wykazuje siłę nośną i nawet gdy silnik ulegnie awarii to pilot
    nadal ląduje bezpiecznie na ziemi, lotem ślizgowym

    Helikoptery zas mogą lądować na autorotacji.

    J.