eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton › Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Date: Fri, 1 Jul 2022 15:19:12 +0200
    Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-01 o 13:57, a a pisze:
    się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >>> Subscribe
    >>> 00:43 (now)

    powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton ładunku w 240 tys.
    kontenerów. To tak duża liczba, że trudno ją sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie
    kontenery ustawiono jeden za drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.
    Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.

    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

    > dokladnie
    > te kontenerowce to jedynie test dla przewożenia ludzi, milionów ...

    Nic takiego nie miałem na myśli.
    Moje obliczenia są czystą abstrakcją i trochę satyrą na podobne porównania.
    Wieża o wysokości 60 km, ustawiona z kontenerów, zapewne też nie jest
    wykonalna.
    P.S.
    Wiersz Juliana Tuwima - Gdyby.

    Gdyby ze wszystkich na świecie drzew