  • Data: 2020-06-15 16:24:42
    Temat: Re: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ee6001c$0$17343$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:
> [...]
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

    >Odnosiłem się do "wyrzucania łusek".

    >Co do moździerza, to o ile wytłumi się strzał, to wytłumienie wybuchu
    >pocisku moim zdaniem nawet Rosjan przekroczy.

    a mnie sie spodobaly pociski z lotkami/strzalkami.
    To chyba tylko jakis swist wydaje przy opadaniu, ciekawe czy da sie
    naddzwiekowe predkosci osiagnac po rozscaleniu ...

    >Przy czym ja o tym, że oni mają coś takiego, to słyszałem już
    >kilkadziesiąt lat temu. Ale nikt nie znał szczegółów. SPECNAZ tego
    >miał
    >używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    >powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie
    >trafisz.

    Kto chce, moze sobie kupic i sprawdzic sam
    http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/missile-system
    s-multiple-rocket-launchers-mrl-atgm-systems-and-fie
    ld-artillery-guns/2b25/

    Ale ja wiem - oni specjalnie na eksport robia glosną wersje :-P

    Tam pisza o "silent fragmentation round", i to chyba chodzi o te
    lotkowe pociski ...

    J.