    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Wed, 17 May 2023 12:14:47 +0200
    <1rwhvrisvyj4d.8m2gzl5xxr63$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jc5br6646ofj$.zob6nr4ibtxe$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lkhjrpltufyl$.o05ohwg72y1l$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1f4ctwf4frh6y$.14y9dbmkut1g5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nu09gw9n0kzu$.1hezgn8j5zuas.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > A reszta wcale nie wiedziała, i taki to standard.

    Reszta to były zamknięte systemy fotoskładu. Naświetlarka, komputer,
    oprogramowanie, wszystko od jednego producenta. Wymarły pod naciskiem
    postscriptu właśnie. A jeśli chodzi o tzw. mikrokomputery, nikt nie
    marzył o takich zastosowaniach.

    > No i o tym mozna - Adobe udało sie zdobyć rynek.
    > Choc darmowy, to co to za rynek :-)

    Nie taki darmowy -- żeby *zrobić* taki postscript, trzeba było kupić
    coś od Adobe. Był czas, żeby zarobić, zanim wszystko stało się darmowe.

    > No ale w czym trzeba było tresc przygotowac ... to mozna było ten
    > program wypromować :-)

    Bardzo głupia strategia, żeby planować rozwiązania, w których do
    obejrzenia zapisanych danych potrzebne jest to samo oprogramowanie,
    co do ich stworzenia.

    > Swoją drogą ... katalogi elementow elektronicznych, to w czym
    > przygotowywano? Apple/Mac? chyba nie.

    Znalazłem jakieś dejtaszity z przełomu wieków: Adobe Distiler for
    Macintosh.

    > A na co?

    Te "workstations" z Whatever Uniksem nie zanikły bez powodu, tylko
    pojawiła się odmiana uniksa lepiej działająca na tanim sprzęcie
    z tanim procesorem.

    > Hm moze sie myle, ale lekarz korzysta z jakiegos programu dla
    > przychodni.

    Z ogólnopolskiego systemu. Jak szybko potrzebuję recepty, dzwonię do
    kolegi, a on mi odsyła SMS z numerkiem pin.

    > od lekarza dostaję recepę papierową, albo sam kod.
    > PDF kompletnie niepotrzebny.

    A lekarz bazgrze ją długopisem na papierowym bloczku? Z tego samego
    systemu może pobrać PDF do wydruku.

    > Hm, jak juz pisze program i stosuje w nim unicode, to sie raczej
    > nie ogranicza.

    W weekendowym projekcie robionym przez amatorów? Tak. Ale ja pisałem
    o profesjonalnym podejściu.

    --
    Jarek