    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Wed, 17 May 2023 21:07:54 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jc5br6646ofj$.zob6nr4ibtxe$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lkhjrpltufyl$.o05ohwg72y1l$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1f4ctwf4frh6y$.14y9dbmkut1g5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nu09gw9n0kzu$.1hezgn8j5zuas.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Wed, 17 May 2023 12:14:47 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Reszta to były zamknięte systemy fotoskładu. Naświetlarka, komputer,
    > oprogramowanie, wszystko od jednego producenta. Wymarły pod naciskiem
    > postscriptu właśnie. A jeśli chodzi o tzw. mikrokomputery, nikt nie
    > marzył o takich zastosowaniach.

    No wlasnie - pisałem o reszcie ludzi ..

    > Nie taki darmowy -- żeby *zrobić* taki postscript, trzeba było kupić
    > coś od Adobe. Był czas, żeby zarobić, zanim wszystko stało się darmowe.

    Był.

    > Bardzo głupia strategia, żeby planować rozwiązania, w których do
    > obejrzenia zapisanych danych potrzebne jest to samo oprogramowanie,
    > co do ich stworzenia.

    Bardzo mądra strategia - niech wszyscy kupią sobie office :-)

    Opornym mozna przygotować jakiegos viewera darmowego.

    > Znalazłem jakieś dejtaszity z przełomu wieków: Adobe Distiler for
    > Macintosh.

    Ale to konwerter? A w czym zredagowali - jakis applowski DTP?

    A dzis?
    Albo ja nie potrafie znaleźć ..
    https://www.analog.com/en/products/max457.html

    Adobe Ilustrator i Adobe Photoshop.

    Co tu Photoshop robi? I czemu porozrzucane po pliku?

    nowszy

    https://www.analog.com/en/products/ada4807-4.html

    Acrobat PDFMAker for Word?
    Ale czemu w srodku pliku?

    > Te "workstations" z Whatever Uniksem nie zanikły bez powodu, tylko
    > pojawiła się odmiana uniksa lepiej działająca na tanim sprzęcie
    > z tanim procesorem.

    Hm,
    https://www.cadence.com/

    jakos trudno sie doczytac, co oni oferuja, i jakie ma wymagania ..
    ale moze to zbyt skomplikowane produkty na prosty handel ..

    > Z ogólnopolskiego systemu. Jak szybko potrzebuję recepty, dzwonię do
    > kolegi, a on mi odsyła SMS z numerkiem pin.

    Ja tam nie wiem, ale jak jest "awaria komputerów", to lekarz nie
    przyjmuje, a przeciez nie tylko recepty - rejestracja pacjentow,
    dokumentacja, rozliczenia z NFZ ...

    > A lekarz bazgrze ją długopisem na papierowym bloczku? Z tego samego
    > systemu może pobrać PDF do wydruku.

    Ale po co?
    Pacjent potrzebuje kod lub papier.

    > W weekendowym projekcie robionym przez amatorów? Tak. Ale ja pisałem
    > o profesjonalnym podejściu.

    Profesjonalne moze i tak, ale co - w specyfikacji zapiszemy,
    czy w kazdym możliwym miejscu programu sprawdzać trzeba, czy nie
    przemycili jakiego znaczka spoza specyfikacji?

    J.