  • Data: 2020-10-12 15:21:03
    Temat: Re: Cierpienia młodego wynalazcy w realiach PRL
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 października 2020 21:58:23 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > Ale ktory, bo ich tam kilku jest ...

    Docenta Dzwonnika. Na filmie jest jeden.

    > Hm, czasy brytyjskie im sie skonczyly w 1947.
    > A potem ... zdaje sie, ze zblizyli sie lekko z ZSRR ... nie nastapily
    > przy okazji jakies zmiany ... bo chyba nie czystki ?
    >
    > Tak czy inaczej - jak widac indyjski przemysl sie dosc slabo rozwijal.

    Przy ich całym pogmatwaniu kulturowym, socjalnym, religijnym, narodowościowym,
    politycznym, demograficznym itd to w sumie ten powiew wolności wiele nie zmienił, a
    jak przeanalizujesz powolny proces deprawacji dynastii Nehru/Gandhich to może nawet
    wcale na dobre im ta wolność nie wyszła, przynajmniej do wczesnych
    dziewięćdziesiątych lat, bo dzisiaj to już inna rzeczywistość.

    Stanowczo Brytole dali Indiom więcej dobrego niż złego, każdy nawet szowinistyczny
    Hindus to przyzna. Ale mimo wszystko miało to wiele cech wspólnych z PRLem. Po
    prostu, tak wygląda kolonia, gdzie by nie była i kto by jej nie trzymał na swoim
    sznurku. Trochę interesuję się losami Korei pod okupacją Japonii (1910-1945), też
    podobne klimaty chociaż znacznie niższy stopień rozwoju tamtej Korei utrudnia
    porównywanie.