  • Data: 2020-06-30 23:33:37
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.06.2020 o 19:35, Atlantis pisze:
    > Mam Raspberry Pi 3B+, na którym odpalonych jest kilka usług oraz kilka
    > wykonujących się cyklicznie skryptów. Urządzenie działa 24/7. Generalnie
    Jeżeli to ma pelnic role serwera bez koniecznosci podpinania jakiejs
    elektroniki, to sie zastanow nad ktoryms intel nuc (sporo drozsze od
    rpi, ale duzo wieksze mozliwosci i mniej problemow)
    https://www.intel.com/content/www/us/en/products/boa
    rds-kits/nuc/kits.html

    Mam taki sprzet od ok roku. Chodzi na nim ubuntu server (bez gui). Pobor
    pradu w idle ok 3W przy wlozonym dysku SSD (M.2) i HDD (2,5" SATA) w
    stanie uspienia.
    Jak go obciazysz na wszystkie 4rdzenie (8 watkow), to ciagnie ok 70W na
    poczatku(jesli mnie pamiec nie myli), a po jakis 1-2 minutach
    czestotliwosc spada i ciagnie ok 40-50W. Wlozony tam jest zwykly
    intelowski CPU 64bity, wiec pojdzie wszystko, wlacznie z Windowsem (sam
    windowsa nie instalowalem, ale w necie widac, ze pojdzie).
    Wchodzi tam zwykly laptopowy RAM.

    Wczesniej uzywalem debiana na banana pi, ale po kilku latach
    skapitulowalem. Nie poradzilem sobie z aktualizacja kernela na ARMie i
    starym softem w Debianie, ktory nie pozwalal mi zrobic tego co chcialem.