    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Date: Fri, 18 Sep 2020 14:04:27 +0000 (UTC)
    <rjsfgl$2pgae$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <rjsgon$vi4$1@dont-email.me>
    <rjshf1$2pjfk$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <rjsk2s$hh6$1@dont-email.me>
    <rjskjp$2ponj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5f61de6c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <rjsvjp$2qbtp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5f6277cf$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <rjve53$5bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5f636ecf$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rk04dd$k19$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Widziałem reklamę, że na allegro mają wszystko, ale nie przyszło mi do
    > głowy aby tam kupować elementy elektroniczne :)

    Ja kupuję tylko tam. Mam konto (czyli nie muszę zakładać), mam aplikację,
    jest mi znany proces kupowania (a w sklepie musiałbym przechodzić przez
    nowy proces), mam smarta (czyli za przesyłki powyżej 40 zł nie płacę) i
    tak, potwierdzam, często czekam, aż przyjdzie nietypowy element (np.
    gniazdo), żeby go fizycznie zwymiarować i przenieść na PCB, bo nie ma
    podanych wymiarów ani footprintu. A tak to bym zrobił PCB czekając na
    przesyłkę.

    > Masz wymiary. Ale chyba parametry elektryczne są ważniejsze - czyli i
    > tak musisz dotrzeć do karty katalogowej. Nie wyobrażam sobie
    > zastosowania elementu bez przejrzenia karty katalogowej.

    Zależy jaki to element. Jak gniazdo albo wyłącznik i pracuje dużo poniżej
    rozsądnych limitów (np. przesyła miliampery, przełącza pojedyncze wolty)
    to IMO nie ma sensu szukać karty katalogowej. Jak jest, to oczywiście
    warto zajrzeć, ale jak nie ma łatwo dostępnej...

    > Myślałem, że rozmawiamy o częściach elektronicznych. Jak mowa o
    > urządzeniach to się nie wypowiadam - nie mam doświadczenia.

    Chodzi o skalę. Popatrz na dłoń i kierownicę.

    --
    Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
    maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje