eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzęści elektroniczne - sklep [offtop] › Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
  • Data: 2020-09-18 19:12:14
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 18-09-2020 o 14:13, Piotr Wyderski pisze:
    > yabba wrote:
    >
    >> A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
    >> paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
    >> gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)
    >
    > Raczej ubezpieczenie, ale tak, to jest "zapas gotówki" w takiej lub
    > innej formie.
    >

    Więc też może poczekać na kuriera - tak jak hobbysta.

    >> Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej
    >> 1/10 czy bliżej 1/2?
    >
    > Nie mam pojęcia, przecież mi nie pokazał rachunków -- o ile tam były
    > jakieś rachunki, a nie polecenie przesłania części z oddziału A do
    > oddziału B. Cena laptopa jest mocno pięciocyfrowa, więc płyta do
    > najtańszych też nie należała. Jak laptopa się nie da naprawić na
    > miejscu, to się przepina dyski do egzemplarza rezerwowego i jedziemy z
    > robotą. Czas to pieniądz.
    >

    Wynika z tego, że laptop był 2 lub 3 krotnie przepłacony z powodu bardzo
    szerokiej gwarancji serwisowej. Wiem, że jest to bardzo wygodne i sam
    kiedyś tak zamawiałem komputery dla swojego ówczesnego pracodawcy. Dla
    zwykłego Kowalskiego oznacza to jednak znaczący wzrost ceny zakupu sprzętu.

    >> Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu
    >> z wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?
    >
    > Nie wyobrażam sobie, ale też nie wyobrażam sobie, że zdąży pojechać po
    > część do sklepu i szybko wrócić.

    Słabą masz wyobraźnię, jeśli jest się w stanie dojechać w pół godziny do
    sklepu, to jest to jak najbardziej wykonalne.

    Raczej wróci najwcześniej jutro, a na
    > jutro to i kurier dojedzie z Centralnego Magazynu Części Do Pralek.

    Pod warunkiem, że złoży się zamówienie odpowiednio wcześnie. Dodatkowo
    na kuriera trzeba czekać w jednym miejscu, co jest niemożliwe u kogoś
    prowadzącego samodzielnie mobilny serwis u klientów. Sytuację ratują
    paczkomaty. Czasem paczka dochodzi dopiero wieczorem, lub w następny
    dzień. Później tylko dreszczyk emocji czy aby na pewno otrzymana część
    jest taka sama jak zamówiona (błędy w katalogach i dokumentacji się
    zdarzają) i można zamykać usterkę.

    Sytuacja wygląda bardziej komfortowo jak się siedzi w jednym miejscu, w
    fabryce czy w swoim biurze/warsztacie i zamówioną część można odebrać od
    kuriera i od razu zamontować w urządzeniu.
    Albo serwis dotyczy tylko bardzo ograniczonej palety urządzeń. Np.
    komputery biurowe jednej marki. Jeden model płyty głównej (maksymalnie 3
    modele), pamięci po 2GB, 4GB, 8GB, dyski HDD 500GB i 1TB, SSD 250GB,
    500GB, 2-3 rodzaje zasilaczy, myszka, klawiatura, kabel HDMI i DVI,
    kilka kabli SATA, pendrive z instalką Windowsa, monitor zastępczy i
    można naprawić 90% usterek.

    Albo
    > masz ten wężyk w kieszeni i naprawiasz od ręki, albo zaczyna wychodzić
    > na jedno, skąd on się weźmie. Klientowi można dać kompletną pralkę
    > zastępczą, że pozostanę przy konwencji.
    >

    Cena pralek jest o rząd wielkości niższa niż Twojego laptopa i stosunek
    jej ceny do kosztów robocizny i posiadania pralki zastępczej czyni całą
    operację nieatrakcyjną cenowo dla klienta. Pamiętaj, że za naprawę
    laptopa przepłaciłeś w jego cenie, a Kowalski kupił pralkę bez opcji
    serwisowej.


    >> Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają
    >
    > Produkowanie tanio to ich podstawowy obowiązek wobec akcjonariuszy.
    > Chciałbyś mieć akcj firmy, która celowo produkuje drogo? Tylko regulacje
    > prawne są tu w stanie coś zmienić.

    Ich obowiązek to maksymalizacja zysków. Ja chętnie bym zapłacił więcej
    za wyrób (np. zasilacz) jakbym miał pewność, że będzie działał znacząco
    dłużej niż u konkurencji. Jestem wtedy pewien, że mogę dać kilka lat
    gwarancji bez zbędnych przyjazdów do klienta.

    Albo niech chociaż podają wprost MTBF przy każdym wyrobie.

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: