-
Data: 2020-09-18 19:12:14
Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 18-09-2020 o 14:13, Piotr Wyderski pisze:
> yabba wrote:
>
>> A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
>> paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
>> gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)
>
> Raczej ubezpieczenie, ale tak, to jest "zapas gotówki" w takiej lub
> innej formie.
>
Więc też może poczekać na kuriera - tak jak hobbysta.
>> Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej
>> 1/10 czy bliżej 1/2?
>
> Nie mam pojęcia, przecież mi nie pokazał rachunków -- o ile tam były
> jakieś rachunki, a nie polecenie przesłania części z oddziału A do
> oddziału B. Cena laptopa jest mocno pięciocyfrowa, więc płyta do
> najtańszych też nie należała. Jak laptopa się nie da naprawić na
> miejscu, to się przepina dyski do egzemplarza rezerwowego i jedziemy z
> robotą. Czas to pieniądz.
>
Wynika z tego, że laptop był 2 lub 3 krotnie przepłacony z powodu bardzo
szerokiej gwarancji serwisowej. Wiem, że jest to bardzo wygodne i sam
kiedyś tak zamawiałem komputery dla swojego ówczesnego pracodawcy. Dla
zwykłego Kowalskiego oznacza to jednak znaczący wzrost ceny zakupu sprzętu.
>> Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu
>> z wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?
>
> Nie wyobrażam sobie, ale też nie wyobrażam sobie, że zdąży pojechać po
> część do sklepu i szybko wrócić.
Słabą masz wyobraźnię, jeśli jest się w stanie dojechać w pół godziny do
sklepu, to jest to jak najbardziej wykonalne.
Raczej wróci najwcześniej jutro, a na
> jutro to i kurier dojedzie z Centralnego Magazynu Części Do Pralek.
Pod warunkiem, że złoży się zamówienie odpowiednio wcześnie. Dodatkowo
na kuriera trzeba czekać w jednym miejscu, co jest niemożliwe u kogoś
prowadzącego samodzielnie mobilny serwis u klientów. Sytuację ratują
paczkomaty. Czasem paczka dochodzi dopiero wieczorem, lub w następny
dzień. Później tylko dreszczyk emocji czy aby na pewno otrzymana część
jest taka sama jak zamówiona (błędy w katalogach i dokumentacji się
zdarzają) i można zamykać usterkę.
Sytuacja wygląda bardziej komfortowo jak się siedzi w jednym miejscu, w
fabryce czy w swoim biurze/warsztacie i zamówioną część można odebrać od
kuriera i od razu zamontować w urządzeniu.
Albo serwis dotyczy tylko bardzo ograniczonej palety urządzeń. Np.
komputery biurowe jednej marki. Jeden model płyty głównej (maksymalnie 3
modele), pamięci po 2GB, 4GB, 8GB, dyski HDD 500GB i 1TB, SSD 250GB,
500GB, 2-3 rodzaje zasilaczy, myszka, klawiatura, kabel HDMI i DVI,
kilka kabli SATA, pendrive z instalką Windowsa, monitor zastępczy i
można naprawić 90% usterek.
Albo
> masz ten wężyk w kieszeni i naprawiasz od ręki, albo zaczyna wychodzić
> na jedno, skąd on się weźmie. Klientowi można dać kompletną pralkę
> zastępczą, że pozostanę przy konwencji.
>
Cena pralek jest o rząd wielkości niższa niż Twojego laptopa i stosunek
jej ceny do kosztów robocizny i posiadania pralki zastępczej czyni całą
operację nieatrakcyjną cenowo dla klienta. Pamiętaj, że za naprawę
laptopa przepłaciłeś w jego cenie, a Kowalski kupił pralkę bez opcji
serwisowej.
>> Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają
>
> Produkowanie tanio to ich podstawowy obowiązek wobec akcjonariuszy.
> Chciałbyś mieć akcj firmy, która celowo produkuje drogo? Tylko regulacje
> prawne są tu w stanie coś zmienić.
Ich obowiązek to maksymalizacja zysków. Ja chętnie bym zapłacił więcej
za wyrób (np. zasilacz) jakbym miał pewność, że będzie działał znacząco
dłużej niż u konkurencji. Jestem wtedy pewien, że mogę dać kilka lat
gwarancji bez zbędnych przyjazdów do klienta.
Albo niech chociaż podają wprost MTBF przy każdym wyrobie.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.20 20:43 Piotr Wyderski
- 18.09.20 20:59 Włodzimierz Wojtiuk
- 18.09.20 21:32 J.F.
- 18.09.20 22:13 sundayman
- 18.09.20 22:19 sundayman
- 19.09.20 11:44 Marek
- 19.09.20 12:30 LordBluzg(R)
- 19.09.20 12:59 Piotr Gałka
- 19.09.20 13:17 a...@g...com
- 19.09.20 13:22 a...@g...com
- 19.09.20 13:25 a...@g...com
- 19.09.20 13:57 LordBluzg(R)
- 20.09.20 19:44 sundayman
- 20.09.20 19:49 sundayman
- 21.09.20 11:30 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
Najnowsze wątki
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-11 Koniec bezkarności?
- 2024-05-11 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-11 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-11 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Administrator IT (Linux) <=
- 2024-05-11 Gdańsk => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-05-10 nowe programy wolniej rysują okna
- 2024-05-10 Chess
- 2024-05-10 IZERA CD.
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-10 Gdańsk => AI Specialist <=