  • Data: 2020-09-18 20:43:11
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > To moze lepiej unikac "nowych elementow" :-)

    Ale na starym się nie dało uzyskać takich parametrów.

    > To mi nie wyglada na tysiace godzin R&D. To mi wyglada na powielenie
    > starego projektu.

    Sanjaya Maniktala w jednej ze swoich książek dość dokładnie opisuje, jak
    oni w Indiach konstruowali te "balasty". Ciekawa lektura.

    > Czyli - ta nowoczesna kostka jest widac za droga w porownaniu do dwoch
    > tranzystorow i kilku opornikow i to jeszcze w THD - czyli jakies male
    > raczki to lutuja :-)

    Wyraźnie nie doceniasz hermetycznej sztuki muntzingu. :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Muntzing

    I tak, scalony kontroler będzie droższy od konstrukcji na elementach
    dyskretnych, może nawet o kilka centów. *Każdy* kontroler. Tylko
    wymyślenie tej konstrukcji dyskretnej to praca sztabu ludzi.

    > A to niejako calkiem osobny temat.
    > I jak to pare razy omawialismy - wcale nie taki prosty do realizacji.

    I o to chodzi. Trudny = fajny.

    > Hm, czy na pewno nie przedtem ?

    Nie, bo jak raz zacznie dorzucać wodotryski do tej strony, to nie będzie
    już miał czasu zająć się meritum. Creeping featurism, pewnie znasz to
    pojęcie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr