    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czujnik piany
    Date: Wed, 29 Jul 2020 00:23:29 GMT

    On 2020-07-28, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie tylko producenci tak kombinują.
    > Dentystka wstawiała mi plombę w zębie, która wypadała już po gwarancji.
    > Po trzecim "dniu świstaka" u niej wkurzyłem się i zmieniłem punkt
    > dentystyczny. Od kilku lat mam spokój z tym zębem.

    Producenci różnych nołnejmów, które często psują się dużo łatwiej
    oferuja swoje produckty po bardzo konkurencyjnych cenach. To nie tylko
    tania siła robocza, a też materiały czy kompletne podzespoły.
    Siłą rzeczy, zabierają w ten sposób cześc rynku tym co bardziej
    porządnym, co z kolei skutkuje tym, że i ci bardziej porządni szukają
    wszędzie oszczędności. Na koniec otrzymujemy produkt, który co do zasady
    można zbudować jako dużo bardziej trwały, tylko, że wtedy nie
    wytrzymałby konkurencji z cenowymi wymaganiami suwerena. I tak, dla
    wielu popularnych urządzeń, zakłada się ile to urządzenie ma popracować
    i jest to zwykle kilka lat.

    Do tego dochodzi jeszcze przemozne pragnienie suwerena aby miec coś
    nowego co te kilka lat, no i na koniec mamy tez technologie, które z
    natury oferują produkty mniej trwałe.

    Niekoniecznie więc musi to być od razu celowe "psucie", żeby zbić ekstra
    kasę.

    --
    Marcin