-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!.POSTED!not-for-mail
From: klaus <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Date: Fri, 24 Apr 2015 07:43:47 +0200
Organization: SuperMedia - http://www.sm.pl/
Lines: 35
Message-ID: <mhcl6g$9p5$1@news.supermedia.pl>
References: <5538ca74$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
<mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl> <mhb2kg$ci1$1@node1.news.atman.pl>
<mhb44h$eq0$1@news.supermedia.pl> <mhb961$jkm$1@node1.news.atman.pl>
<mhbler$o1j$1@news.supermedia.pl> <mhc1bj$u0e$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.180.160.109
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.supermedia.pl 1429854224 10021 212.180.160.109 (24 Apr 2015 05:43:44
GMT)
X-Complaints-To: a...@s...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Apr 2015 05:43:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
In-Reply-To: <mhc1bj$u0e$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560847
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
> W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
>
>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
>> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
>
> ROTFL! A silnik działa na powietrze?
>
Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
automagicznie bez powietrza? ;)
Nie o ten poziom działania jednak chodzi.
W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
osiągnięcia zadanej prędkości.
Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.
> Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
> Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
> lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
> wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
> nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
> chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.
Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
opisałem powyżej.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.15 12:37 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 17:07 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 17:49 Marek
- 24.04.15 19:54 Cavallino
- 24.04.15 20:03 RadoslawF
- 24.04.15 20:40 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 22:31 megrims
- 24.04.15 23:42 Adam
- 26.04.15 08:02 klaus
- 26.04.15 08:06 klaus
- 26.04.15 08:25 klaus
- 26.04.15 10:30 Cavallino
- 26.04.15 12:09 RadoslawF
- 26.04.15 13:37 Adam
- 26.04.15 14:15 klaus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=