eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: klaus <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Date: Fri, 24 Apr 2015 07:43:47 +0200
    Organization: SuperMedia - http://www.sm.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <mhcl6g$9p5$1@news.supermedia.pl>
    References: <5538ca74$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl> <mhb2kg$ci1$1@node1.news.atman.pl>
    <mhb44h$eq0$1@news.supermedia.pl> <mhb961$jkm$1@node1.news.atman.pl>
    <mhbler$o1j$1@news.supermedia.pl> <mhc1bj$u0e$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.180.160.109
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.supermedia.pl 1429854224 10021 212.180.160.109 (24 Apr 2015 05:43:44
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@s...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Apr 2015 05:43:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <mhc1bj$u0e$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560847
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
    >
    >> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >
    > ROTFL! A silnik działa na powietrze?
    >
    Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    automagicznie bez powietrza? ;)
    Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

    W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    osiągnięcia zadanej prędkości.
    Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    > Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
    > Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
    > lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
    > wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
    > nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
    > chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.

    Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    opisałem powyżej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: