eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy codzienne potrząsanie milionami sm artfonów przez Biedrone uszkadza elektronikę, aku, wyświetlacz, połaczenia >? › Re: Czy codzienne potrząsanie milionami sm artfonów przez Biedrone uszkadza elektronikę, aku, wyświetlacz, połaczenia >?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 7 Feb 2023 08:48:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czy codzienne potrząsanie milionami sm artfonów przez Biedrone
    uszkadza elektronikę, aku, wyświetlacz, połaczenia >?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 14:21:31 UTC+1 pytający napisał(a):
    > Wiadomo, zbieranie nakrętek ma się dobrze i zbierają np. na wózek inwalidzki. Cel
    jest zależny od instytucji(np. szkoły), która organizuje zbiórkę.

    Nie chodzi o to, że jak się zbierze nakrętki to ktoś dostanie wózek czy protezę od
    sponsora.
    Tylko to, dlaczego właśnie nakrętki?
    To jakoś cenne? Czy może organizują to producenci napojów?
    Teraz będzie gorzej, bo UE wymyśliła, że nakrętki mają być przymocowane do
    butelki/opakowania,
    żeby nimi nie śmiecić.

    No i co robią z tymi zebranymi nakrętkami? Przetapiają, walcują?
    Bo inaczej można je od razu wrzucić do innego pojemnika.

    Tak mi się przypomina, jak za dzieciaka zbieraliśmy naklejki z gum Poppi
    (wpisujcie miasta jak ktoś też zbierał ;).
    Było to dostępne tylko w jednej budce na osiedlu.
    W pudełku przychodziło pewnie z 200 czy może i 500 gum - i kilka, może 5 mapek do
    naklejek.
    Koleś nie był na tyle zwyrodniały, żeby te mapki sprzedawać, ale żeby zachęcić do
    kupowania gum,
    wprowadził zasadę, że mapkę można dostać jak się pokaże, że ma się 20 różnych
    naklejek
    (a było chyba 36 różnych).
    Szło dość wolno, bo finanse miałem na 1 gumę tygodniowo, ale jak zebrałem 12
    a kolega miał chyba 8 to zrobiliśmy tak, że najpierw on poszedł z tymi 20 i dostał
    mapkę,
    a potem ja.
    Też dostałem, ale chyba nie odczekaliśmy odpowiednio, bo facet na mnie podejrzanie
    patrzył,
    ale znał mnie, że u niego kupuję, więc przeszło.
    Poszedł jednak po rozum do głowy i jak kolejni przychodzili to już flamastrem
    robił na brzegach nalepek kropki ;>

    Więc może z tymi nakrętkami podobnie...
    A mapka gdzieś mi się w pomroce dziejów zapodziała :(

    Była jeszcze inna ciekawa sprawa z tymi Poppi - w pudełku było zwykle tak, że
    wszystkie
    gumy miały naklejki z numerami albo od 1 do 18 albo od 19 do 36.
    Ponieważ pudełka były spore, to mimo powolnego kupowania, mieliśmy sporo powtórek,
    zwykle z zakresu 1-18.
    Ważną umiejętnością było podpuszczenie kogoś, żeby się w to zbieranie też wkręcił,
    gdy się pojawiło pudełko z zakresem 19-36.
    Wtedy dawało mu się po dwie z 1-18 za jedną z 19-36 - i jakoś się udało komplet
    uzbierać.