  • 1. Data: 2023-02-06 21:29:43
    Temat: Czy codzienne potrząsanie milionami sm artfonów przez Biedrone uszkadza elektronikę, aku, wyświetlacz, połaczenia >?
    Od: a a <m...@g...com>

    Czy codzienne potrząsanie milionami sm artfonów przez Biedrone uszkadza elektronikę,
    aku, wyświetlacz, połaczenia >?

    Czy Biedrona uzgodniła z producentami smartfonów zgodę na wykorzystywanie potrząsania
    telefonem do celów reklamowych ?

    Czy mają zgody producentów, atesty i opinie technologiczne, ze codzienne potrząsanie
    elektriniką jej nie uszkadza ?

    Czy Biedronka codziennie potrząsa telewizorami od rokui one jeszcze dzialają ?

    Kazdy telefon ma homologację, atesty i wiadomo, że jak spadnie na ziemię to może się
    uszkodzić, a gwaltowne potrząsanie przypomina upadek i nalezy go unikać

    Kto wydał Biedronie zgode na takie potrząsanie milionami telefonów klientow
    codziennie, jaki instytut , a może agencja telekomunikacyjna FCC >?

  • 2. Data: 2023-02-07 09:55:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nono, a to aż tak mocno trzeba potrząsnąć?
    Czy wystarczy lekko, ale średnio inteligentne bolandzkie matoły i tak napierdzielają
    ile wlezie?
    Coś w tym może być...
    Dawno temu grałem w "paradise cove" i tam trzeba było co jakiś czas (dość krótki,
    typu godzina)
    zbierać pieniążki z domków - a jak się nie zebrało to produkcja ustawała.
    Jako że kolejne domki kosztowały w funkcji wykładniczej i produkowały też w
    wykładniczej,
    to wystarczyło zbierać z 10 ostatnich.
    Ale dla wersji na ajfona zrobili upgrade, że wystarczy potrząsnąć i wszystko się
    zbiera.
    Raczej jednak nie wchodziło w grę (nomen omen) chodzenie z odblokowanym telefonem
    i wykorzystywanie tego jako potrząsanie.
    Ale może to był już sprytny plan jabłka na skrócenie trwałości?
    Tak jak akcja plusa - przynieś ajfon, to nowy dostaniesz z upustem i to takim dużym -
    tylko
    taki duży to jest za 12-tkę z 256GB.

    Ale trzeba te telefony niszczyć, inaczej nie kupują nowych.
    Mój nexus 7 2013 już 10 lat działa, jedynie trochę bateria osłabła.
    A synek dostał od sąsiadki galaxy S4 - i gra na nim jak szalony (dzięki temu
    postarzanie
    mojego nexusa zostało znacznie spowolnione).

    A czy coś wiadomo o celu zbierania nakrętek od butelek?

  • 3. Data: 2023-02-07 14:21:29
    Od: pytający <r...@p...fm>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 09:55:01 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > A czy coś wiadomo o celu zbierania nakrętek od butelek?

    Wiadomo, zbieranie nakrętek ma się dobrze i zbierają np. na wózek inwalidzki. Cel
    jest zależny od instytucji(np. szkoły), która organizuje zbiórkę.

  • 4. Data: 2023-02-07 17:34:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Kto wydał Biedronie zgode na takie potrząsanie milionami telefonów
    > klientow codziennie, jaki instytut , a może agencja telekomunikacyjna
    > FCC >?

    Klient wydał zgodę, instalując jakieś gówno.

    --
    Spotkanie w lesie - lew zbiera towarzystwo i mówi:
    - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.

  • 5. Data: 2023-02-07 17:48:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 14:21:31 UTC+1 pytający napisał(a):
    > Wiadomo, zbieranie nakrętek ma się dobrze i zbierają np. na wózek inwalidzki. Cel
    jest zależny od instytucji(np. szkoły), która organizuje zbiórkę.

    Nie chodzi o to, że jak się zbierze nakrętki to ktoś dostanie wózek czy protezę od
    sponsora.
    Tylko to, dlaczego właśnie nakrętki?
    To jakoś cenne? Czy może organizują to producenci napojów?
    Teraz będzie gorzej, bo UE wymyśliła, że nakrętki mają być przymocowane do
    butelki/opakowania,
    żeby nimi nie śmiecić.

    No i co robią z tymi zebranymi nakrętkami? Przetapiają, walcują?
    Bo inaczej można je od razu wrzucić do innego pojemnika.

    Tak mi się przypomina, jak za dzieciaka zbieraliśmy naklejki z gum Poppi
    (wpisujcie miasta jak ktoś też zbierał ;).
    Było to dostępne tylko w jednej budce na osiedlu.
    W pudełku przychodziło pewnie z 200 czy może i 500 gum - i kilka, może 5 mapek do
    naklejek.
    Koleś nie był na tyle zwyrodniały, żeby te mapki sprzedawać, ale żeby zachęcić do
    kupowania gum,
    wprowadził zasadę, że mapkę można dostać jak się pokaże, że ma się 20 różnych
    naklejek
    (a było chyba 36 różnych).
    Szło dość wolno, bo finanse miałem na 1 gumę tygodniowo, ale jak zebrałem 12
    a kolega miał chyba 8 to zrobiliśmy tak, że najpierw on poszedł z tymi 20 i dostał
    mapkę,
    a potem ja.
    Też dostałem, ale chyba nie odczekaliśmy odpowiednio, bo facet na mnie podejrzanie
    patrzył,
    ale znał mnie, że u niego kupuję, więc przeszło.
    Poszedł jednak po rozum do głowy i jak kolejni przychodzili to już flamastrem
    robił na brzegach nalepek kropki ;>

    Więc może z tymi nakrętkami podobnie...
    A mapka gdzieś mi się w pomroce dziejów zapodziała :(

    Była jeszcze inna ciekawa sprawa z tymi Poppi - w pudełku było zwykle tak, że
    wszystkie
    gumy miały naklejki z numerami albo od 1 do 18 albo od 19 do 36.
    Ponieważ pudełka były spore, to mimo powolnego kupowania, mieliśmy sporo powtórek,
    zwykle z zakresu 1-18.
    Ważną umiejętnością było podpuszczenie kogoś, żeby się w to zbieranie też wkręcił,
    gdy się pojawiło pudełko z zakresem 19-36.
    Wtedy dawało mu się po dwie z 1-18 za jedną z 19-36 - i jakoś się udało komplet
    uzbierać.

  • 6. Data: 2023-02-07 18:09:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 08:48:11 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    sponsora.
    > Tylko to, dlaczego właśnie nakrętki?
    > To jakoś cenne? Czy może organizują to producenci napojów?

    Prawie na pewno tak - zakretki sa z polietylenu, a on nie jest az taki
    cenny.

    > Teraz będzie gorzej, bo UE wymyśliła, że nakrętki mają być przymocowane do
    butelki/opakowania,
    > żeby nimi nie śmiecić.

    No to sie ktos ucieszy ... bo potrzebuje czysty PET z butelek, bez
    nakrętek :-)

    Co prawda dzis chyba i tak jest problem z opaską z nakrętki i
    etykietą.

    > No i co robią z tymi zebranymi nakrętkami? Przetapiają, walcują?

    PE chyba mozna przetopic ...

    > Bo inaczej można je od razu wrzucić do innego pojemnika.

    Ludziom sie nie bedzie chcialo.

    J.

  • 7. Data: 2023-02-07 18:44:28
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.
    > I tak sowa biegnie na prawo, inne zwierzaki za nią, inne na lewo,

    Spaliłeś!
    Powinno być: "Przecież się nie rozerwę!"

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 8. Data: 2023-02-07 21:22:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

> [...]
    >
    > Nie chodzi o to, że jak się zbierze nakrętki to ktoś dostanie wózek czy protezę od

    Zaczepiłem ostatnio gościa co wygarniał te nakrętki z pojemnika w
    kształcie serca. Powiedział, że to po prostu na tyle cenny surowiec, że
    im się opłaca - robią z tego pojemniki na śmieci. Pomijam fakt, że
    jeszcze to muszą segregować na tworzywa.
    Kiedyś słyszałem teorie, że nakrętki o tyle cenne, że kompaktowe - w
    jednostce objętości zmieści się b. dużo towaru. A poza tym, jak jest
    sama nakrętka, to gdzieś jest jej butelka - bez nakrętki - która może
    zostać łatwo zgnieciona w odróżnieniu od wyrzuconej pustej i zakręconej
    butelki.

  • 9. Data: 2023-02-07 22:20:36
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > Spaliłeś!
    > Powinno być: "Przecież się nie rozerwę!"

    A to automat dodaje. Ale poprawiłem, jak się wylosuje następnym razem, to
    już się nie rozerwie :)

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 10. Data: 2023-02-07 22:46:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 21:23:17 UTC+1 pueblo napisał(a):
> [...]
    > sama nakrętka, to gdzieś jest jej butelka - bez nakrętki - która może
    > zostać łatwo zgnieciona w odróżnieniu od wyrzuconej pustej i zakręconej
    To nie teoria z nakrętkami i butelkami bez nakrętek które dają się sprasowac w
    śmieciarce.