  • 11. Data: 2023-05-08 17:03:17
    Temat: Re: Czy jest na pokładzie jakiś elektryk?
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 08.05.2023 o 16:54, J.F pisze:

    > Wspolczesna moc oswietlenia taka, ze faktycznie nie widzę sensu
    > dzielenia.

    Tylko czekam na pojawienie się przewodów Cu 0.5 mm^2 albo Fe z
    przeznaczeniem do obwodów oświetleniowych.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2023-05-08 17:54:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 08.05.2023 o 16:54, J.F pisze:
    [...]
    > Chyba, ze to szpital - tam takie efekty bardzo niepożądane.

    W szpitalach nie stosuje się zasilania typu faza - zero - PE. Tam jest
    instalacja izolowana (środek gwiazdy transformatora wisi w powietrzu).

    P.P.

  • 13. Data: 2023-05-08 18:08:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 17:03 PeJot <s...@n...pl> pisze:

    > Tylko czekam na pojawienie się przewodów Cu 0.5 mm^2 albo Fe z
    > przeznaczeniem do obwodów oświetleniowych.

    Minimalny przekrój przewodu kładzionego na stałe to 1,5mm2
    Uczą tego na każdym szkoleniu.

    TG

  • 14. Data: 2023-05-08 18:24:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 12:13 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

> [...]
    > dwa połączenia (jeśli kogoś interesuje cała historia to opiszę, ale na
    > razie się samocenzuruję).
    > Jak będę na miejscu (po 20-tym) to widząc co wystaje ze ściany będę mógł:
    > - albo mieć pewność, że co najmniej jedno złącze jest zatynkowane,
    > - albo wiedzieć jedynie 'na dwoje babka wróżyła'.
    > Zanim tam będę chciałbym wiedzieć czy takie rozwiązanie w ogóle jest
    > dopuszczalne.
    >
    > Nie podoba mi się wizja zatynkowanych złącz szczególnie w kablach
    > 'siły', ale na razie mam jedynie podejrzenie.

    Nie można łączyć zatynkowanych przewodów poza puszkami.
    Połączenia muszą być w puszkach, które "nie powinny" być przykryte tynkiem.
    Z praktyki, jak nie chcesz mieć puszek to zrób zdjęcia przed zatynkowaniem
    (jak są zatynkowane to zdrap z nich teraz tynk) - zdjęcia wydrukuj i
    umieść razem z papierami od hipoteki/notariusza :-)
    W razie W będą "pod ręką"
    Jak złącze jest zatynkowane bez puszki to zrób w tym miejscu puszkę, zrób
    zdjęcia i zatynkuj jak puszka mocno przeszkadza.

    TG

  • 15. Data: 2023-05-08 18:45:53
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Minimalny przekrój przewodu kładzionego na stałe to 1,5mm2
    > Uczą tego na każdym szkoleniu.

    Uczą, owszem. A jakie jest uzasadnienie ? Wytrzymałość mechaniczna. No
    to 0.5 mm^2 Fe względnie Fe/Cu powinno być w obwodach oświetleniowych OK.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 16. Data: 2023-05-08 19:11:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 18:45 PeJot <s...@n...pl> pisze:

    > Uczą, owszem. A jakie jest uzasadnienie ? Wytrzymałość mechaniczna. No
    > to 0.5 mm^2 Fe względnie Fe/Cu powinno być w obwodach oświetleniowych OK.

    Wyguglaj SWZ i impedancję pętli zwarcia.

    TG

  • 17. Data: 2023-05-08 19:17:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u3ahut$f0g$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Ja uważam, że wszelkie połączenia kabli w instalacji w mieszkaniu
    > powinny być w jakoś dostępnym miejscu (nie powinny być po prostu
    > zatynkowane).

    w nowy może ale w starym ludzie chcą sztukować ze względu na koszty.

> [...]
    > inny gość (nie wiem, czy pracownik, czy osobna firma -
    > podwykonawca), a fizycznie robi słabo mówiący po polsku Iwan z

    To źle wróży ale nocusz. Jakość będzie jak Iwan uważa bo szef nie
    wszystko zobaczy.

    > Nie podoba mi się wizja zatynkowanych złącz szczególnie w kablach
    > siły

    Nie chciałbym być wzywany do reklamacji takiego grzejącego się złącza
    bo ściana żółknie.

    --
    Piter

  • 18. Data: 2023-05-08 19:26:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > zatynkowaniem (jak są zatynkowane to zdrap z nich teraz tynk) - zdjęcia
    > wydrukuj i umieść razem z papierami od hipoteki/notariusza :-)

    Deweloper na jakimś etapie mówił, że da takie zdjęcia, ale (przynajmniej
    na razie) ich nie mam.
    Ci co przeciągali siłę na drugą stronę też obiecali, że dostanę zdjęcie
    - na razie nie mam.
    Teraz już są kafelki na podłodze i ściany pomalowane.

    Ja się kompletnie nie wyrabiam w czasie. Wszystko co majstrzy potrzebują
    (w sensie koncepcji, kolorów itp) jest na ostatnią chwilę bo znajduję na
    to czas tylko w soboty i to nie wszystkie. A koncepcje (żona ustala z
    synem) na tyle skomplikowane, że bez wykonania rysunków się nie da.
    W międzyczasie się zdarzało, że w pracy musiałem siedzieć do 1 rano. A
    wszystko przez zniknięcie AtXmega (w tej chwili w Mouserze AtXmega
    128A4U - za rok). Człowiek nie wie w co ręce włożyć, aby zrobić wszystko
    jeszcze raz od nowa.
    I jeszcze do tego ten głuchy telefon. Ja z ich szefem ustalam, że na
    kafelkach jest wzorek - takie długie owale i że te owale mają być
    pionowo (się niby rozumiemy). Do tego dostał rysunek ułożenia kafelków
    (ale nie pojedynczych - tylko które gdzie) i w to wstawione zdjęcie
    fragmentu tych kafelków z owalami odpowiednio położone.
    A rano dzwoni, że on im przekazał, że pionowo a oni zrobili kafelki
    pionowo - czyli kółeczka poziomo i czy mają zrywać itp.

    > Jak złącze jest zatynkowane bez puszki to zrób w tym miejscu puszkę,
    > zrób zdjęcia i zatynkuj jak puszka mocno przeszkadza.

    Przy podłodze, za szafkami kuchennymi nie będzie przeszkadzać. Mam tylko
    nadzieję, że pierwsze wykonane łączenie nie jest wciągnięte w peszel pod
    kaflami na podłodze. No bo jak był kabel wyprowadzony na wysokości
    jakichś 40 cm nad podłogą, a do nich dotarło błędnie, że siła na drugą
    stronę to łączenie mogło by być gdzieś na środku podłogi kuchni...

    Ale może zmyślam i aż tak źle nie jest.
    P.G.

  • 19. Data: 2023-05-08 19:41:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 19:26 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

> [...]
    > jakichś 40 cm nad podłogą, a do nich dotarło błędnie, że siła na drugą
    > stronę to łączenie mogło by być gdzieś na środku podłogi kuchni...

    Pierwsza zasada z ekipami, żelazna konsekwencja.
    Tego głuchego telefonu, który opisujesz bym nie odpuścił. Jak mówiłeś, że
    coś ma być tak i tak zrobione, oni nie protestowali, to przy odbiorze nie
    płacisz aż nie będzie tak, jak było umówione.
    Jak nie masz na to czasu to zapłać komuś, kto w Twoim imieniu będzie
    egzekwował to co było ustalone.
    Inaczej nowe mieszkanie odchorujesz.

    TG

  • 20. Data: 2023-05-08 20:06:06
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Wyguglaj SWZ i impedancję pętli zwarcia.

    Te warunki da się łatwo spełnić, jeżeli dobierze się zabezpieczenia do
    współczesnych źródeł światła.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza