  • 11. Data: 2011-03-13 19:14:40
    Temat: Re: Czy nowoczesne telewizory potrzebują specjalnej instalacji antenowej?
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Atlantis <n...@n...pl> napisał(a):

    Podłącz jakiś inny telewizor do tej wtyczki antenowej i sprawdź, bo może coś się
    urwało w instalacji.
    Telewizory LCD przy słabym sygnale dają gorszy obraz niż kineskopowe i plazmowe
    ale powinny nawet marny sygnał odebrać.
    Jeśli inny telewizor odbiera na tym odgałęzieniu instalacji
    to spróbuj przeszukać "kanał po kanale" a nie automatem.

  • 12. Data: 2011-03-13 22:30:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Atlantis" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czy potrzebna jest jakaś specjalna antena? Albo przynajmniej osobna? A
    > może problem leży w konfiguracji?

    Jako ciekawostkę polecam tą dyskucję
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=330. Ogólnie na tym forum jest
    dużo o antenach i DVB-T.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 13. Data: 2011-03-14 18:14:12
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zapewne tak. Ale tak jak pisałem daj dobry rozdzielacz,
    > taki z gniazdami F i oczywiście indukcyjny. No i
    > wzmacniacz. Jeśli bez rozdzielacza wystarczyłby wzmacniacz
    > 12dB to z rozdzielaczem ( na 4 wyjścia) trzeba dać 20dB.

    Po pierwsze to może najpierw zapytaj jak daleko mieszka od
    nadajnika? Bo tak to możesz mu nieszczególnie "doradzić"
    ;-)). To że ma cztery TV na jednej antenie o niczym nie
    przesądza. 20 dB przedwzmacniacz łatwo przesterować jeśli
    antena jest blisko nadajnika. Np. nie dalej jak dwa tygodnie
    temu wymieniałem antenę w swojej stacji czołowej i poziom
    sygnału na VHF jest 79 dB, a na UHF 82-84. I uważasz że
    rachityczny wzmacniaczyk 20 dB coś wtedy polepszy? Myślę że
    wręcz przeciwnie ;-))).
    A po drugie to dlaczego rozdzielacze z F są lepsze? Tylko w
    tym roku wyeliminowałem u swoich klientów kilkanaście
    żałosnych rozgałęźników "indukcyjnych, z F" :-). Pan w
    sklepie im doradził... Owszem, tłumią one niewiele więcej
    niż markowe (np. Telmoru), ale często powodują wiele innych
    niepożądanych efektów specjalnych ;-)

  • 14. Data: 2011-03-14 18:16:20
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Podłącz jakiś inny telewizor do tej wtyczki antenowej i
    > sprawdź, bo może coś się
    > urwało w instalacji.

    Dokładnie, i to jest najszybszy i najprostszy sposób :-).
    Skoro przez jakiś czas nie używał TV to zapewne stara
    instalacja dokonała żywota...

  • 15. Data: 2011-03-14 20:04:36
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Napisałem:
    Jeśli bez rozdzielacza wystarczyłby wzmacniacz 12dB to z rozdzielaczem
    (na 4 wyjścia) trzeba dać 20dB. Z tego wniosek, że nie doradzam mu
    stosowania wzmacniacza 20db tylko zwiększenia mocy proporcjonalnie do
    straty mocy na rozdzielaczu.

> [...]
    > niewiele więcej niż markowe (np. Telmoru), ale często powodują wiele
    > innych niepożądanych efektów specjalnych ;-)

    Zakładam, że lepsze są indukcyjne niż rezystancyjne bo mniejsze straty
    mocy. I lepsze z gniazdem F niż antenowym bo większa pewność połączenia.
    Pisze to jako zwykły użytkownik telewizorów (z pewną wiedzą ogólną
    wynikającą ze znajomości elektroniki). Nie jest specem od sieci SAT/TV.

    MD

  • 16. Data: 2011-03-15 08:24:11
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > wniosek, że nie doradzam mu stosowania wzmacniacza 20db
    > tylko zwiększenia mocy proporcjonalnie do straty mocy na

    Wiem co napisałeś, potrafię czytać :-). Tylko chyba nie
    bardzo wiesz jakie parametry ma taki wzmacniacz (zresztą ja
    wielkim teoretykiem też nie jestem), na co należy uważać, i
    w związku z tym nie zająknąłeś się nawet o możliwości jego
    przesterowania :-). 20 dB "przedwzmacniacz" antenowy (z
    reguły średniej jakości) łatwo przesterować, ponieważ nie ma
    on za wysokiego max. poziomu wyjściowego. Jak z samej anteny
    poziom sygnału przekracza 70 dB to jest duża szansa że taki
    wzmacniacz po prostu przesterujesz. Zresztą właśnie
    stosowanie wzmacniaczy przy antenach w sytuacji, gdy do
    nadajnika jest dość blisko, jest częstym powodem problemów z
    odbiorem. Jakiś czas temu prawie każdy sprzedawca w sklepie
    RTV wychodził z założenia że antena ze wzmacniaczem jest
    lepsza niż taka bez, i wciskał klientowi właśnie taką :-).
    Na szczęście teraz chyba są już bardziej douczeni
    (doświadczeni?) i przeprowadzają z klientem "wywiad"...
    A co gdyby miał rozgałęźnik na 10 TV? Miałby wstawić
    wzmacniacz 30 dB?

    > Zakładam, że lepsze są indukcyjne niż rezystancyjne bo
    > mniejsze straty mocy.

    Akurat bardziej chodzi tu o dopasowanie falowe a nie o moc,
    ale to prawda że są lepsze :-)

  • 17. Data: 2011-03-15 09:27:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 09:24, Robert_J pisze:

> [...]
    > antenowy (z reguły średniej jakości) łatwo przesterować, ponieważ nie ma
    > on za wysokiego max. poziomu wyjściowego.

    OK masz rację

    > Akurat bardziej chodzi tu o dopasowanie falowe a nie o moc, ale to
    > prawda że są lepsze :-)

    Trzema rezystorami 25 Ohm realizujesz rozdzielacz na 2 wyjścia świetnie
    dopasowany falowo do 75 Ohm ale niestety zamiast około 3 dB ma 6 dB straty.

    MD

  • 18. Data: 2011-03-15 10:02:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > on za wysokiego max. poziomu wyjściowego. Jak z samej anteny poziom
    > sygnału przekracza 70 dB to jest duża szansa że taki wzmacniacz po

    No i jednak troszkę muszę się nie zgodzić. Jeśli na wejściu telewizora
    ma sygnał poniżej progu czułości to raczej małe szanse, że wyjście
    wzmacniacza antenowego jest blisko granicy przesterowania. No chyba że
    ma uszkodzenie na przewodzie. To wyjaśniłoby się np. przez podpięcie do
    innego wyjścia z rozdzielaczy (na inny TV) lub po zastąpieniu
    prowizorycznie powtykanych rozdzielaczy jednym poczwórnym z porządnie
    zarobionymi przewodami. Przy nadal zbyt niskim sygnale chyba nie byłoby
    możliwe żeby na wyjściu wzmacniacza była moc odległa mniej niż 12dB od
    przesterowania. Wiec wzmocnienie dałoby się zwiększyć.
    Nie neguję, że są inne lepsze sposoby zapewniające uzyskanie odpowiednio
    wysokiego sygnału nawet przy 40 odbiornikach :)

    MD

  • 19. Data: 2011-03-19 17:00:29
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-14 19:16, Robert_J pisze:

    > Dokładnie, i to jest najszybszy i najprostszy sposób :-). Skoro przez
    > jakiś czas nie używał TV to zapewne stara instalacja dokonała żywota...

    I dokładnie tak było. Przytaszczyłem z kuchni mały telewizor CRT,
    podłączyłem i faktyczne nie zadziałał. Potem pozostało już tylko wyjść
    po drabinie i wczołgać się w przestrzeń pomiędzy drewnianym sufitem a
    blaszanym dachem. :) Nie łączyła wtyczka przy rozdzielaczu. Teraz
    wszystko jest już ok.
    Przy okazji przeciągnąłem tamtędy kabel od routera do TV, coby się nie
    plątał pod nogami.

    Tak BTW jakie są perspektywy na rozwój TV Internetowej w naszym kraju?
    Na razie mam tam Iplę. Jest szansa, że w przyszłości pojawią się też
    internetowe serwisy wideo innych stacji, chociażby ten dostępny na
    stronach TVP?

  • 20. Data: 2011-03-19 17:29:47
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > Na razie mam tam Iplę. Jest szansa, że w przyszłości pojawią się też
    > internetowe serwisy wideo innych stacji, chociażby ten dostępny na
    [...]

    http://195.94.205.211/trwam

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski