  • 31. Data: 2023-12-02 00:27:36
    Temat: Re: Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 11:18:16 -0800 (PST), i...@p...pl wrote:

    > Jestem dosyć "na bieżąco" i nie potrafię już podać takich przykładów, a Ty?

    We wroclawiu znam co najmniej 3 "zwykłe telefony".
    Do czegos muszą byc podłączone ...

    J.

  • 32. Data: 2023-12-02 00:34:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 16:04:11 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ta pewność nie jest mitem? Jak miałem druty w domu, to dość często
    > były awarie albo kradzieże miedzi. Ćwierć wieku temu we Wroławiu,
    > jak wszystko było pod wodą, to chyba telefonia stacjonarna miała
    > problem.

    A to zalezy gdzie. U mnie np tylko telefon i gaz działał.

    Kable plastikiem izolowane są wodoodporne,
    rozdzielnia elektryczna nie ..

    A w innych rejonach zalało poniemieckie kable, papierem izolowane,
    to je ponad rok wymieniali ..

    > Komórkową, nawet jak coś zostanie zalane, da się szybko
    > przywrócić.

    No chyba, ze prądu nie ma, albo kable miedzy BTS przestały działać.

    > Na Ukrainie jest wojna, ale smartfony zdaje się wszędzie działają.

    Tylko mnie ciekawi jak.
    Ukraina obsługuje BST na terenach okupowanych, czy Rosjanie
    je juz przejęli sieci w rejonie ?

    J.

  • 33. Data: 2023-12-02 13:51:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No chyba, ze prądu nie ma, albo kable miedzy BTS przestały działać.

    Koło mnie stoi BTS. Z kabli, to tam jest prąd doprowdzony. Łączność
    tylko radiowa. Jak kilka lat temu zdarzyła się przerwa w zasilaniu
    dłuższa niż kilka godzin, czyli powyżej pojemności akumulatorów, to
    przyjechał gościu z małym agregacikiem na sznurek i sobie pyrkał aż
    włączyli prąd. Da się.

    > Tylko mnie ciekawi jak. Ukraina obsługuje BST na terenach okupowanych,
    > czy Rosjanie je juz przejęli sieci w rejonie ?

    Z samej technologii wynika, że nie ma czegoś takiego jak "wrogi BTS".
    Każdy dobry, do każdego można się podłączyć. To tak jak wieki temu
    sztuka wojenna nakazywała, by studni na terenie wroga nie zatruwać.
    Bo woda tak samo potrzebna każdemu.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2023-12-02 19:30:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2023 o 20:18, i...@p...pl pisze:

    > Jestem dosyć "na bieżąco" i nie potrafię już podać takich przykładów, a Ty?

    Z tego co się orientuję to lokalna 5ESS jeszcze dycha. Wiem, że jeszcze
    rok, dwa temu, ktoś tam do niej jeździł i żonglował płytami żeby to
    jakoś działało. Nie sądzę, żeby od tamtej pory coś się zmieniło, tym
    bardziej, że znane mi firmy nadal posiadają POTS-y i ISDN-y.
    Ale jakoś specjalnie się tym nie interesowałem, będę chyba musiał
    pogadać z kilkoma osobami żeby wybadać temat.

  • 35. Data: 2023-12-02 19:33:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2023 o 20:15, i...@p...pl pisze:

    > Właśnie, że NIE!
    > Zdziwiłbyś się jak poważne instytucje posługują się nim na co dzień :)

    Sądy, prokuratury i policja?
    Oni nadal wierzą w moc fax-u, chooj że nieczytelny i może przyjść z
    podrobionego numeru.

  • 36. Data: 2023-12-02 21:13:04
    Od: "i...@p...pl" <i...@p...pl>

    sobota, 2 grudnia 2023 o 19:33:29 UTC+1 nadir napisał(a):

    > Sądy, prokuratury i policja?

    Nie tylko... :)

    Ircys

  • 37. Data: 2023-12-02 21:15:38
    Od: "i...@p...pl" <i...@p...pl>

    sobota, 2 grudnia 2023 o 00:27:39 UTC+1 J.F napisał(a):

    > We wroclawiu znam co najmniej 3 "zwykłe telefony".
    > Do czegos muszą byc podłączone ...

    No i tu się możesz zdziwić do czego są podłączone te "zwykłe telefony".

    Ircys

  • 38. Data: 2023-12-05 14:07:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 12:15:38 -0800 (PST), i...@p...pl wrote:

    > No i tu się możesz zdziwić do czego są podłączone te "zwykłe telefony".

    Do czego?

    J.

  • 39. Data: 2023-12-05 14:14:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 13:51:13 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Koło mnie stoi BTS. Z kabli, to tam jest prąd doprowdzony. Łączność
    > tylko radiowa.

    Pdobno do niektórych kable inne dochodzą.
    Choc patrząc na łatwosc uzyskania kabelka u nas ... moze i większosc
    radioliniami.

> [...]
    > dłuższa niż kilka godzin, czyli powyżej pojemności akumulatorów, to
    > przyjechał gościu z małym agregacikiem na sznurek i sobie pyrkał aż

    No ale jak bedzie wiekszych kataklizm, to ludzi i agregacików
    zabraknie.
    Choc przeciez nie wszystkie BTS muszą pracować.

> [...]
    > Każdy dobry, do każdego można się podłączyć. To tak jak wieki temu
    > sztuka wojenna nakazywała, by studni na terenie wroga nie zatruwać.

    Chyba, ze sie wycofujesz :-)

    Ale taki zatruty BTS to chyba wielkie ryzyko.
    A w dodatku jak oni sie rozliczają?
    Wszyscy nadal płacą faktury do Kijowa, a Moskwa rachunek za roaming
    wojaków?

    IMO - na zdobycznych terenach musieli to przejąć. Nie wiem, na ile to
    trudne zadanie ...

    J.

  • 40. Data: 2023-12-05 16:22:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Chyba, ze sie wycofujesz :-)
    >
    > Ale taki zatruty BTS to chyba wielkie ryzyko. A w dodatku jak oni sie
    > rozliczają? Wszyscy nadal płacą faktury do Kijowa, a Moskwa rachunek
    > za roaming wojaków?

    Zakładam, że bez trudu można kupić prepaid z drugiej strony frontu.

    --
    Jarek