    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 13 Oct 2020 19:59:56 GMT

    Użytkownik s...@g...com ...

    > A ja mialem znajomego co robil na rok 2000km. I jak mu policzylem
    > utrate wartosci, ubezpieczenie, paliwo, wymiany plynow to wyszlo
    > ze jak przejezdzi 800pln w taksowkach na miesiac to i tak bedzie
    > do przodu.

    No to wychodził mu drogi km bo po 2zł.

    > Nie, to jest normalka.
    > Jak masz mylne przekonanie co do jakosci aut z przebiegiem "160kkm
    > z allegro" to rzeczywiscie jest jak uwazasz. Ale te przebiegi sa
    > zazwyczaj obnizone o dobre 100-150kkm.

    Mi tego naprawde nie musisz tłumaczyc.

    > To jest statystyka.

    Ze statystyka to jest tak, ze jak jedna baba puszcza sie 4 razy w
    tygodniu a 3 pozostałe sa wierne to statystycznie masz 4 kurwy dajace
    dupy raz w tygodniu... ;-D
    A troche głupio nie poruchac a zapłacic...

    > Powyzej napisalem myslac o benzynie, dizlowi mozna dolozyc jesli
    > na trasach jezdzi. Jak jezdzi niedogrzany to penwie jest podobnie
    > jak benzyna.

    Ok, no to pokusisz sie o taka kalkulacje porównawcza?

    > Tyle jest relatywnie latwo nabic mieszkajac poza miastem i
    > pracujac w nim i dojezdzajac. Glupie 30km w jedna strone robi
    > 15kkm. Dokladajac jakies wakacje dojazdy na zakupy, odwiedziny
    > rodziny i robi sie spoko 25kkm. 30 jest troche powyzej sredniej
    > ale nie strasznie wiele.

    Nie napisał ze STRASZNIE WIELE tylko ze sporo jak na prywatne auto.
    Nie mowie ze ludzie tyle nie robią ale znow - na pewno to nie jest
    standard.

    > Ale jak mieszkasz w miescie to rzeczywiscie nabija sie mniej.

    > A mozliwe, mozliwe.
    >
    > W tych 200kkm wyzej nie wspomnialem co bedzie naprawiane. U ciebie
    > moze to nie byc silnik a blacharka.

    Blacharki, o ile to nie sa jakies pierdoly to sie robić nie opłaca.
    Kupuje sie takie zeby nie gniło i pare lat musi pojezdzic.

    > Albo i silnik ale nie z
    > zuzycia a z korozji czy starosci uszczelek itp...

    > Bez przesady. Kosztuje mniej niz zaniedbanie i potem drozsza
    > naprawa. Jak sie slucha auta i wymienia to co sie zuzywa to reszta
    > sie zuzywa mniej. Mam notowane koszty juz 5 samochodow w
    > horyzoncie 20 letnim. Nie ma tam szalu w tych moich wydatkach.
    > A auta ani razu nie zawiodly. Zrobione w sumei chyab z 500kkm.
    > Jedne nowki inne uzywki.
    >
    > Nie potwierdzam mitow przytaczanych w tym watku i nie sadze abym
    > byl jakims strasznym wyjatkiem.

    Auta? 500kkm to powinienes jednym przeciez zrobic ;-DDD
    Ale chetnie spojrze na te kosztorysy. Moze nastepny skusze sie na nowy!

    > Liczylem, i wychodzi podobnie do uzywki.
    > Jak juz tu wyzej pisalem. Jak chcesz jedno i dobre, kupujesz
    > nowke. Jak wiesz co i jak to kupujesz uzywke. Ale finansowo w te
    > 15 lat wyjdziesz podobnie.

    Ty mi tu o algebrze na polskim nie opowiadaj.
    Dawaj konkretne liczby a nie opowiesci ze mniej wiecej... ;-P

    > Ale jak kupisz kijowa uzywke to wychodzisz gorzej od tego co nowke
    > kupil i dbal.

    Pewnie ze mozna.
    Ale w nówce tez mozna ładnego wtopa zaliczyc, np zatrzec 2.0 tdi od WV
    bo sie ERG sypie...

    > LOL 160kkm i dizel i 7 lat :)

    Ano. nie kazda osoba która jezdzi firmowym autem robi po 40 tysiecy
    rocznie.

    > A ja pisalem o 4-5 latach.
    > Moze i kupiles auto z prawdziwym przebiegiem ale szanse na to
    > oceniam na nikle.

    Wiem od kogo kupiłem.
    Zeby było smieszniej - jakis czas temu kupowałem dostawczaki - 5 latki
    z przebiegiem 130kkm... Tez powiesz ze niemozliwe. A wiem ze tak było
    bo wiem kto i gdzie tym jezdził.

    > Wejdz na allegro i szukaj kombiakow 4 letnich. Takich wiesz,
    > niebitych i ponizej 200kkm.

    > Poszukaj na stronie skody, sie dowiesz.
    > Ja wiem ze sporo mniej.
    >
    > I jak wyzej, 6 lat, nie 4. Czyli nadal jest na moje.
    >

    > Oczywiscie nie neguje ze jak te auta sa w dobrym stanie to dlugo
    > posluza. Pozostaje mi pogratulowac dobrego zakupu.

    Dziekuje.

    > Ale nie wiesz o co poprzednik nie dbal ani jak naduzywal auta. no
    > i nie wiesz czy nie zespawane z 4 cwiartek...

    Ok, to ze trzbea kupić madrze to nie ma tematu.

    > Jak rano wychodzisz z domu to zawsze zabierasz parasol?

    Mam w samochodzie zawsze 2 kurtki - lekka i grubsza przeciwdeszczowa.
    ;-D

    > Ja wiem ze u nas trzeba byc paranoikiem ale bez przesady. Praktyka
    > jednak mowi co innego.
    >
    > Jak kupisz auto flotowe to sie nie natniesz.

    > No masakra, czyli dla zwyklego usera robi sie raz? :)

    Tak, jak ktos kupi na dojazdy do koscioła to zrobi raz.
    I zapłaci 6kpln albo i wiecej...
    Ale te auta przewaznie jezdza duzo wiecej.
    Swoim mam pol miliona nakulane.

    > Nowe co chwila przeprojektowuja. Dlatego nie kupuje sie nieznanych
    > nowych. O tym juz pisalem wyzej.

    No ale to jest znany model.
    Od 2006 roku.
    A silnik jeszcze dłuzej.
    To co kupić?
    Master - tez 2-3 lata temu zmienili silnik.
    VW / MAN - tam wkładaja 2.0 tdi które zaliczyło ostatnio wtope w
    transporterach a i tu zaczynam słyszec głosy ze ten silnik za mały do
    tego auta.

    > O tym pisalem wczesniej.
    > Nie kupuje sie "nowej octavii", kupuje sie octavie...

    To ja juz nie wiem co kupić. ;-DDD
    Albo tak: trzeba kupować nie wtedy kiedy sie chce tylko wtedy kiedy
    firma chce zmieniac / odswiezac model... To dopiero wygoda!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam