  • Data: 2022-05-07 13:40:19
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-05-07 o 11:51, Adam pisze:

    > Do tej pory miałem inne informacje.
    > Ludzie od anten i różne podręczniki twierdziły, że zamiast słabej anteny +
    > wzmacniacz lepiej się sprawdza antena o większym zysku.
    Ale nadal tak jest, tyle że teraz można regulować wzmocnienie tego
    wzmacniacza zasilaczem przy TV a nie jak kiedyś grzebać śrubokrętem w
    puszce przy antenie.
    Dobra antena to podstawa, ale kable i długość też, tani kabel ma
    kiepskie parametry i te najczęściej się właśnie kompensuje wzmacniaczem,
    ale musi on być w puszce przy antenie, bo tylko wtedy będzie wzmacniał
    sygnał a nie szumy z kabla.
    > Zdarzało się, że słyszałem, jak ktoś obok pytał ich o dobór anteny, dlatego
    > poleciłem.
    Anteny nie da się na odległość dobrać, bo to warunkują warunki lokalne
    które są trudne do określenia zdalnie.

    --
    Janusz