  • Data: 2022-05-07 18:11:38
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.05.2022 o 13:40, Janusz pisze:
    [...]
    > Ale nadal tak jest, tyle że teraz można regulować wzmocnienie tego
    > wzmacniacza zasilaczem przy TV a nie jak kiedyś grzebać śrubokrętem w
    > puszce przy antenie.

    Jest to jednak najbardziej prymitywne rozwiązanie. Po to są dedykowane
    wzmacniacze o określonej mocy, które należy dobrać do anteny a nie
    kombinować z najsilniejszym wzmacniaczem i regulacją zasilania. Później
    właśnie dochodzi do przesterowań, sprzężeń i zakłóceń, jeśli wybierzemy
    opcję z potencjometrem.

    > Dobra antena to podstawa, ale kable i długość też, tani kabel ma
    > kiepskie parametry i te najczęściej się właśnie kompensuje wzmacniaczem,
    > ale musi on być w puszce przy antenie, bo tylko wtedy będzie wzmacniał
    > sygnał a nie szumy z kabla.

    OK, jeśli rozmawiamy o jednej antenie szerokopasmowej. W przypadku
    zestawu różnych anten to stosowanie wzmacniaczy zależne jest to od mocy
    sygnału z nadajnika. Często zdarza się, że popularne MUXy idą z mocą
    100kW a inne 25kW. Najlepiej wtedy stosować podział pasma antenami i
    dobierać różne wzmacniacze, celem osiągnięcia zbliżonego poziomu sygnału
    na wyjściu ze zwrotnicy.

    Wszystko zależy od lokalizacji. Są lokalizacje, gdzie trzeba nawet
    stosować odbiór z różnych kierunków właśnie z tego powodu, że dalekie
    nadajniki nadają niektóre MUXy z małą mocą i branie wszystkiego z
    jednego kierunku niespecjalnie wychodzi, jeśli mamy możliwość brania
    sygnałów z różnych kierunków.

    > Anteny nie da się na odległość dobrać, bo to warunkują warunki lokalne
    > które są trudne do określenia zdalnie.

    J/w.--
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>