eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika › Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
  • Data: 2023-03-31 16:52:39
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31.03.2023 o 15:52, J.F pisze:

    >> I jeszcze jedno - nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby trwało to
    >> tyle co samo zatankowanie.
    >
    > Kiedys jednak trwalo ciut dlużej, moze z powodu obsługi.

    Może - pompy te same. 55 litrów na 180 sekund - litr na trzy sekundy.
    Szału nie ma ale nieporównywalne z ładowaniem elektryka.

    >> To że trzeba iść do kasy jest powodem
    >> biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
    >> terminal przy instrybutorze.
    >
    > Owszem, ale w Polsce jakos nie są instalowane.
    > Klient musi przez sklepik przejsc ?

    Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
    neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
    dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.

    >> Natomiast czas ładowania wynika z powodów
    >> technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
    >> ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
    >> prostu większą (sieć),
    >
    > Widzisz jakie są ładowarki - 250kW, 350kW ...

    Są ale po kilka i na raize niewiele samochodów jest w stanie to ogarnąć.
    Ładowarka AC to w zasadzie w samochodzie jest.

    > u nas na razie to jest
    > problem "trzeba założyc większą sieć".

    No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
    tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
    wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
    metrowgo biurowca.

    > A jak sie juz załozy, to wtedy wychodzi, ze bateria po chwili
    > ogranicza moc bardziej.

    To kolejny problem - trochę jak z wkładaniem mocnych bebechów do
    zwykłego plastikowego laptopa - po chwili masz throttling i działa z 1/4
    możliwości.

    >> pod drugie większy prąd to większe przekroje
    >> magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po
    >
    > No ale chcesz miec 200kW pod pedałem :-)

    Ale tam tego rzędu moce masz bardzo chwilowo - dłużej nie pociągniesz bo
    ci się droga skończy a i czujniki temperatury wykastrują osiągi. Tu żeby
    rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
    10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
    ładowania są tylko na papierze.

    >> trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
    >> co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
    >> niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
    >> ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.
    >
    > Ale to juz chyba ładowarki DC.

    Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
    jeszcze większe prądy.

    > A w samochodzie ... masz falownik podobnej mocy.
    > Moze i prostować potrafi ...

    Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
    znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
    takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.

    >> Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie
    >
    > Jest możliwe, ale IMO - będzie trudno zorganizować.
    > Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...

    A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)

    >> będzie traktowane jak bimbrownictwo (oczywiście prąd od tego już nie
    >> stanieje).
    >
    > Szczególnie, jak sie podatek dołoży :-)

    No przecież...

    >> Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
    >> się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
    >> chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
    >> ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza.
    >
    > A ja przypomne, ze ropa sie kiedys skonczy.

    A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
    zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
    zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
    niż analogiczne 50 lat temu. Ich wydobycie będzie droższe, ale elektryki
    przecież też są droższe. Jeśli chodzi o ropę to mamy jeszcze czas na
    udoskonalenie technologii alternetywnych.

    > O lodowcach nie wspominając ...

    Problemem jest CO2 tak naprawdę. Ale nawet całkowite zastąpienie
    spalinek elektrykami to z tego co pamiętam w celach C40 daje redukcję
    tylko o 50%. Przy cztm UE emituje gdzieś 15% światowego CO2, z kolei
    transport prywatny (z samolotami i pociągami) to 25%, więc samochody to
    pewnie 20%. Liczymy 50% z 15% z 20% - 1,5% globalnej emisji przy
    naprawdę ambitnym celu i bardzo wysokich kosztach - szału nie ma - nic
    to nie zmienia.

    Co niepopularne - najskuteczniej byłoby zmniejszyć populację (z czym UE
    walczy) i co jeszcze bardziej niepopularne zejść z ogólną konsumpcją.
    Elektryki tak naprawdę niewiele zmienią w skali zjawiska.

    A z tymi lodowcami to zmiany o kilkadziesiat cm są... niegroźne.
    Przynajmniej dla europy bo jakiś maladiwach to inna sprawa. Ale
    brutalnie mówiąc - można zrobić sciepę i ich wywłaszczyć za
    odszkodowaniem - będzie taniej.

    >> Tym co
    >> piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
    >> była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
    >> gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
    >> Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
    >> wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
    >> na tani prąd bez akcyzy:P
    >
    > No, nasz rząd to przewidział dawno temu, i stosowne studium zrobil.

    Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i potem ich
    zakazać?

    > Akcyzę mozna zaplacic z góry przy zakupie wzorem Danii, albo
    > co roku w podatku drogowym, albo od km w/g zaplombowanego drogomierza,
    > kamer na drogach, GPS czy aplikacji w komórce ... a teraz kazdy unijny
    > samochod ma komórke ...

    A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
    można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
    zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
    eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
    którego miałoby być inaczej:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.03.23 16:58 Shrek
  • 31.03.23 17:04 Shrek
  • 31.03.23 17:06 Shrek
  • 31.03.23 18:05 J.F
  • 31.03.23 18:12 Shrek
  • 31.03.23 18:18 J.F
  • 31.03.23 18:19 J.F
  • 31.03.23 18:20 J.F
  • 31.03.23 18:54 io
  • 31.03.23 19:01 Shrek
  • 31.03.23 19:13 Shrek
  • 31.03.23 21:02 J.F
  • 31.03.23 21:33 Shrek
  • 31.03.23 22:02 J.F
  • 31.03.23 22:20 Shrek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: