    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 28 Oct 2020 09:12:43 -0700 (PDT)
    <5f998958$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 16:08:58 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Napisz tutaj. To nie żadne spamowanie reklamami, tylko dzielenie się
    > wiedzą. Ja na razie nie natrafiłem na taki system, ale chętnie go poznam.

    Wpisz sobie "domofon perla bpt".

    Działa to tak:
    - jak naciska się przycisk z "oczkiem" to można sobie oglądać w zamkniętym cyklu
    obrazy z kamer - u mnie jest podłączonych 7,
    - 3 z tych 7 kamer to są kamery w kasetach (blok ma kasety na wejściu głównym,
    wejściu bocznym i furtce na nasze mikro-podwórko),
    - jeśli mając na ekranie obraz z kamery w kasecie naciśniesz "słuchawkę", to jest
    dokładnie to samo jakbyś odebrał połączenie wywołane z tej kasety - i dalej np.
    możesz "kluczykiem" otworzyć drzwi obok tej kasety.

    Domofon ma też "oszczędzającą czas" funkcję, dzięki której video staje się sensowne
    (inna sprawa, że u mnie na 4. piętrze w klatce 6-piętrowej widać nieźle, ale u
    sąsiadów na 8. piętrze w klatce 12-piętrowej ma się obraz jak po LSD ;) - jak ktoś
    dzwoni i go widać, to nie trzeba najpierw naciskać "słuchawki", tylko można od razu
    otworzyć mu drzwi "kluczykiem" - kaseta na dole sama do niego powie "drzwi otwarte,
    proszę wejść" (nie wiem, czy mi się nie zdaje, ale kiedyś chyba mówiła "drzwi
    otwarte, proszę zamknij je za sobą").

    Do mieszkania dochodzi tylko para skrętki.
    Za to pewnie unifony drogie jak cholera, będzie kłopot, jak się popsuje (tak jak np.
    zabuliłem prawie dwie stówy za przezwojenie silnika we wkładzie do wentylatora
    helios).