-
X-Received: by 2002:a4a:9cd6:: with SMTP id d22mr8012402ook.0.1597581853952; Sun, 16
Aug 2020 05:44:13 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a4a:9cd6:: with SMTP id d22mr8012402ook.0.1597581853952; Sun, 16
Aug 2020 05:44:13 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.highwin
ds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postn
ews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sun, 16 Aug 2020 05:44:13 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5f38f892$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=121.184.31.158;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.184.31.158
References: <5f35891c$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5f359817$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<5f35b5e2$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5f37b61c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5f37d68e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5f3805c4$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5f38f892$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Duża obrabiarka CNC
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Sun, 16 Aug 2020 12:44:14 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5270
X-Received-Body-CRC: 693963627
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44627
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 18:12:52 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> W dniu 2020-08-16 o 01:15, Konrad Anikiel pisze:
> > W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 00:57:11 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> >> W dniu 2020-08-15 o 15:11, Konrad Anikiel pisze:
> >>> W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 21:35:29 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> >>>> W dniu 2020-08-15 o 13:33, Konrad Anikiel pisze:
> >>>> (...)
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>>>>
> >>>>>> Oprowadzający mówi o zapewnieniu stateczności blachy i to mi pasuje.
> >>>>>
> >>>>> A gdzie w tym pasowaniu mieści się naprężenie obwodowe?
> >>>>
> >>>> To jak z balonem, gdy nadmuchany to się sam trzyma.
> >>>> Kiedyś w programie Sonda wspominali, że bez ciśnienia w środku rakiety,
> >>>> zapadła by się ona pod własnym ciężarem.
> >>>
> >>> Co według Ciebie przenosi naprężenia obwodowe w isogridzie: cienizna czy żebra?
> >> Rura o tej samej średnicy i grubości ścianki ma określoną wytrzymałość
> >> na wewnętrzne ciśnienie.
> >> Jeżeli pocienimy ściankę i z uzyskanego materiału zrobimy żebra, to nie
> >> wzrośnie wytrzymałość.
> >
>
> > Uzyskany materiał z pocienienia ścianki poszedł na złom w postaci wióra.
>
> I co z tego?
> Porównujemy dwie rury o tej samej średnicy zewnętrznej i masie.
> Ta która ma żebra musiała być zrobiona z większej rury.
Na filmie pan CEO uprzejmie tłumaczy że usuwają ponad 2/3 masy, ale pozostawiają 90%
wytrzymałości.
>
> >
> >> Żebra nie wzmacniają, tylko usztywniają, stabilizują konstrukcję.
> >>
> >> Jakiego rzędu ciśnienie jest w rakiecie?
> >>
> >>>
> >>>>
> >>>> >
> >>>> > Blachy zgrzewają doczołowo. Możesz opisać jak byś sobie wyobrażał
> >>>> tarciową spoinę T?
> >>>>
> >>>> Jest to zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.
> >>>> FSW
> >>>> Łatwo znaleźć szczegóły tej metody w necie.
> >>>> https://youtu.be/XM825iLaPvU?t=171
> >>>
> >>> Ja doskonale znam tą technikę. Interesuje mnie tylko jak Ty sobie wyobrażasz
połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).
> >>>
> >> Rzeczywiście to frezują.
> >> We wcześniejszej części filmu pokazano frezarkę do żeber.
> >
> > No więc kolejny raz powtarzam pytanie: wiesz coś o isogridzie czy tylko chciałeś
pokazać że potrafisz się wymądrzać na temat o którym nie masz pojęcia?
> >
>
> Chciałem wyjaśnić wątpliwości jakie mi się nasunęły na ten temat.
> Ty zaś nie zachowuj się tak jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.
> Dyskusja powinna toczyć się wokół tematu, a nie być okazją do wycieczek
> osobistych i popisów typu maczo w pubie.
>
Ja się dopytuję czy masz coś w temacie do powiedzenia, bo może trafił się zawodnik od
którego można się czegoś ciekawego dowiedzieć. No ale dobra, nevermind.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.20 15:13 Robert Wańkowski
- 16.08.20 15:27 t-1
- 16.08.20 15:45 Konrad Anikiel
- 16.08.20 18:03 WM
- 16.08.20 18:18 WM
- 17.08.20 02:39 Konrad Anikiel
- 17.08.20 08:29 J.F.
- 17.08.20 09:17 WM
- 17.08.20 15:13 J.F.
- 17.08.20 16:57 WM
- 17.08.20 20:01 J.F.
- 17.08.20 20:09 J.F.
- 17.08.20 20:14 J.F.
- 17.08.20 20:41 Robert Wańkowski
- 17.08.20 20:54 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=