    Subject: Re: Dworak znowu atakuje
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 27 Jan 2021 18:16:37 +0100

    W dniu 27.01.2021 o 16:29, Maciek pisze:

    > Czy ten sam, co to kiedyś dowodził, że nie wolno wymagać od kierowców
    > puszek, żeby widzieli na drodze motocykle?

    NIe wiem, ale jako motocyklista powiem ci, że trochę puszkarzy rozumiem.
    Moto jest mały, szybki - obiektywnie trudniej przewidzieć gdzie za
    chwilę będzie. Jako że jeżdzę czoperem a nie ścigiem, to sam w korku
    najmniej pewnie czuję się gdy za sobą mam innego motocyklistę;)

    A jednego bym zabił. Dobrze że noc była, to się zorientowałem. Jadę
    sobie 120@80. Dobra będę wyprzedzał (po drugim pasie w tym samym
    kierunku). Kierunek - rzut oka za w lusterko - pusto to jadę. I nagle
    jasno w kabinie. Odbicie z powrotem i mnie moto wyprzedza - tak koło 200
    paczek (wisłostrada). Poważnie - ja jechałem 120 a on koło mnie śmignął.
    Tak się składa, że to mój sąsiad jak się okazało. 7 minut później
    spotykam klienta pod blokiem koło moto jak fajkę pali. Mówię cześć, bo
    to tak się przyjęło, a ten że ktoś go chciał zabić i opowiada - jadę
    sobie lewym, a tu mi się ktoś wbija. Nie powiedziałem, że to ja, ale
    może mu powinienem powiedzieć, że jak się zapierdala 200@80 na drodze z
    zakrętami w kształcie es i na górce, to nikt go nie zauważy - po prostu
    jak patrzyłem w lusterko to on był jeszcze w prawym a nie w lewym.

    https://www.google.pl/maps/@52.2711427,20.9971753,3a
    ,43.3y,160.05h,87.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCk2MKfiUgh
    6K_u6CEEiqXw!2e0!7i13312!8i6656

    Był pewnie gdzieś tam gdzie ten drugi samochód na lewym pasie. A wina
    domyślnie byłaby moja. Nie wiem czy ktoś za mną jechał, żeby zeznania
    złożyć...

    Także jestem w stanie zrozumieć wkurw puszkarzy czasem;)

    Z drugiej strony jadę kiedyś moto główną (też zmierzch już) i dojeżdzam
    do skrzyżowania. No to zwalniam bo zabudowany, a to się w lewoskęt ktoś
    wpierdala. Widoczne uznał, że skoro zwalniam, to go puszczam:) Aż
    sprawdziłem czy może kierunek mi nie został i nie przejechałem kilku
    kilosów z prawym kierunkiem, ale nie. Co miał pajac na myśli - nie wiem.

    Swoja drogą moto (w większości) mają jednak poważne wady. Niespadające
    kierunki powodują niebezpieczne sytuacje (wina motocyklistów, że
    zapominają zrzucić) bo zdecydowana większośc puszkarzy nie ma pojecia,
    że jak moto miga w prawo to wcale nie znaczy że będzie skręcał, a brak
    absu potrafi być zabójczy - dosłownie:( Fajnie by było gdyby była
    większa świadomość po obydwu stronach - powinni takie rzeczy na prawku
    mówić - zarówno na A dlaczego czasem kierowcy odwalają "dziwne" akcje -
    bo się nie spodziwają - nikt ich nie nauczył _jak_ uważać na
    motocyklistów, jak i na B jak motocyklistów widzieć (że ciężej ocenić
    odległość, że są mniej przewidywalni) i czego się po nich spodziewać -
    również typowe błędy - jak kierunek.

    Ja osobiście uważam, że jestem lepszym kierowcą, właśnie dlatego, że
    jeżdzę moto, puszką, autobusem i łażę na piechotę. Uczy spojrzeć z
    szerszej perspektywy.

    --
    Shrek