eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDworak znowu atakuje › Re: Dworak znowu atakuje
  • Data: 2021-01-31 06:26:41
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31-01-2021 o 00:55, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk
    >
    >> Rynce opadajooo.
    >
    > Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego (PTV VISSIM),
    > zresztą okazało się że jest takich programów całkiem sporo. Ogólnie
    > polecam, ciekawe wnioski można powyciągać. Do rzeczy.
    >
    > Dwa identyczne "ronda", po dwa nieoznaczone kierunkami pasy ruchu, z tym że
    > z różnymi warunkami ruchu po nich. Na każdym skrzyżowaniu na każdym wlocie
    > jest puszczone po 800 pojazdów.
    >
    > Po lewej "rondo" gdzie ruch odbywa się literalnie jak w PORD, czyli
    > obowiązuje definicja że "rondo" to JEDNO skrzyżowanie, w związku z tym
    > jeździ się zgodnie z zasadami ogólnymi, trzeba się ustawić do manewru tj.
    > jazda z prawego pasa dozwolona tylko w prawo (pierwszy zjazd) oraz prosto
    > (drugi zjazd), niedopuszczalny z prawego pasa skręt w lewo i zawracanie,
    > zaś jazda z lewego pasa jazda tylko prosto (drugi zjazd), w lewo (trzeci
    > zjazd) oraz zawracanie (czwarty zjazd). W związku z tym że to zjazd ze
    > skrzyżowania (a nie jakiś tam skręt w prawo na skrzyżowaniu na
    > skrzyżowaniu), dopuszczony także zjazd bezpośrednio z lewego (wewnętrznego)
    > pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z definicjami
    > znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na
    > skrzyżowaniu.

    Czyli klasyczne w Polsce rondo turbinowe, z ustąp pierwszeństwa na wjeździe?
    Każde rondo można tak wymalować.
    I nie ma wątpliwości, że jest to DUŻO bardziej przepustowa wersja.

    Ćwiczyłem to (przed pandemią) codziennie, od czasu gdy wybudowali mi po
    drodze do pracy rondo bez takiego oznakowania.
    Koszmar i to mimo tego, że potrzbowałem na nim tylko w pierwszy zjazd w
    prawo skręcić.

    >
    > Po prawej wersja tzw. rondoprostowaczy, czyli obwiednia to droga
    > jednokierunkowa ze skrzyżowaniem na zjeździe, jest tam skręt ZAWSZE w
    > prawo, zatem dozwolony skręt tylko z prawego pasa. Generalnie na rondzie
    > wolna amerykanka, można robić co się chce (czyli z prawego można w lewo,
    > zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać prawym
    > pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na
    > prawy/zewnętrzny).

    To jest wersja zwykłego ronda nieturbinowego, nie ma co do tego dorabiać
    teorii, wystarczy tak rond nie malować.

    Aczkolwiek przepisy ogólne o skrzyżowaniu TEŻ na TAKIM rondzie
    obowiązują, więc ustawianie się na pasach PRZED rondem, powinno być
    takie samo jak przed każdym innym skrzyżowaniem.
    Czyli w prawo skręcamy TYLKO z pasa prawego, ale w lewo TYLKO z lewego
    (chodzi o pasy przed rondem).

    Wtedy nawet niewymalowanie turbiny by nie przeszkadzało aż tak bardzo.
    Tyle że nikt tak nie robi i nikt tego nie ściga.
    I nikt nie maluje odpowiednich kierunków ruchu na pasach przed takim
    rondem, żeby jełopom o tym przypomnieć.

    Wina tylko i wyłącznie zarządzających ruchem, a nie przepisów.

    >
    > Rezultat przepustowości widać na animacji
    > https://youtu.be/POKLUTlXeaI
    >
    > Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.

    Takie przepisy niestety.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: