    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 19 Sep 2020 20:14:26 +0200

    (...)
    > Dzięki. Moja ciekawość zaspokoiles w stu procentach. Mam jeszcze jedno pytanie.
    Jeśli w klimatyzatorze jest sprężarka tłokowa to jak przy zastosowaniu zaworu
    rozprężnego realizowane jest rozładowanie ciśnienia po wyłączeniu silnika. Przy
    kapilarze samo się zrobi a przy zaworze rozpreznym?

    Dlaczego chcesz rozładować ciśnienie?
    Silnik kompresora zwykle posiada specjalne urządzenie rozruchowe
    zwiększające chwilowo moment obrotowy, więc ruszy nawet przy
    przeciwciśnieniu.

    WM