  • Data: 2023-05-22 10:39:01
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.05.2023 o 22:52, titanus pisze:
> [...]
    >
    > Parę lat temu używałem... przepraszam... próbowałem używać na smartfonie
    > interfejsów typu 3D: jakiś pseudo pokój ze ścianami, szufladami itp.
    > Było to o tyle ciekawe, że pisane było w Javie, C++ i bóg wie czym jeszcze.
    >
    > Pierwsze projekty były oczywiście toporne i oferowały ograniczone
    > interakcje, potem przyszły takie które - można powiedzieć - nadążały za
    > użytkownikiem kosztem ograniczenia funkcjonalności samego shella.
    >
    > Obecnie to już totalna nisza, bo nikt przy zdrowych zmysłach widząc jak
    > w szybkim postępie liniowym bateria urządzenia jest drenowana przez taką

    Z powodu baterii, jak można używać urządzenie na zasilani bateryjnym???

    > Z drugiej strony widziałem również kilkanaście lat temu demo projektu
    > ShellCube na Amigę 500/1200 gdzie respons widoczny przynajmniej na tym
    > filmie był nie większy niż kilkadziesiąt milisekund. I to mi się spodobało.

    Czemu już nie produkują Amigi?

    > Stawiając te projekty obok siebie: Gdzie w przypadku programistów ARM
    > tkwił błąd ? Procki szybkie, wielordzeniowe, ze sporymi zasobami... a tu
    > coś co miało kilkaset MHz, jeden "rdzeń" i ledwie ...naście mega pamięci...
    >
    > Przypomniała mi się również tzw "scena" gdzie prawdziwi mistrzowie w
    > pliku o wielkości 64KB byli w stanie zmieścić obraz, dziwięk midi i
    > miało to czasem po 7 minut.

    No to powinno pójść na większych. Czy nie.

    > Tak - tęsknię za czasami, gdzie można było napisać surowy kod -
    > nieobarczony całym tym gwónoszitem UI i można było w kompilatorze
    > włączyć (lub nie) optymalizacje kodu i faktycznie robiło to "robotę".
    > Z pliku wynikowego np 200-300 kb robiło 80-120 kb - i był tam kod
    > pracujący naprawdę dobrze.

    No przecież o tym właśnie mowa, hebe, zasadniczo słusznie, twierdzi że
    można to zrobić za pomocą C++ zamiast assemblera i C bez straty tej
    optymalizacji a z potężnym zyskiem w postaci jasności kodu.

    > Teraz też chciałbym aby młodzi byli w stanie znaleźć i umieli używać
    > optymalizacji...
    >
    > vel ostatni wypust samsunga S23 Ultra i jego ROM o wilekości - o ile
    > dobrze pamiętam  - 62,3 GB ??????

    No i czemu nie ma urządzeń z mniejszym?

    > Puściłem ostatnio kompilację z PiC C Compiler na PICa 32MZ, jakieś 80 KB
    > kodu, a kompilator z MPLAB zrobił z tego blisko 323 KB bo
    > zadeklarowałem, że będę używał 17 bibliotek wbudowanych.
    >
    > Nie ma UI, jest tylko wewnętrzna prosta obsługa bieżąca.

    Bibliotekom Arduino nie pomaga nawet to, że są pisane w C :-)

    > I coś co każdy "widzi na codzień" - pierwszy windows: na kilku
    > dyskietkach, obecny: na kilkunastu DVD się nie zmieści...
    >
    > Pierwszy robił co miał robić - obecny... właściwie nie wiadomo co robi...

    Windows IoT mieścił się na 2GB to chyba nie tak źle na system, który już
    jakoś sam działa.

    > [cut]
    > ... ot, taka dygresja.

    Dobra, ale czemu w takim razie nie używasz tych prostych rozwiązań.