    From: Collie <p...@b...pl>
    Subject: Re: EdW - R.I.P?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <t4e4b5$uvc$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <626d601a$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <wh7cs494inkn$.1j7z5ro9augan$.dlg@40tude.net>
    <626d6d58$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 30 Apr 2022 23:22:26 +0200

    W sobotę, 30.04.2022 o 19:09, Grzegorz Niemirowski napisał:

> [...]
    > argumentując, że istnieją umowy zabraniające nadawania obywatelstwa członkom
    > niektórych plemion. Jednak Balbo nie należał do żadnego z tych plemion, więc
    > Cyceron dowodził, że skoro prawo dokładnie ustala wyjątki, kiedy coś jest
    > zabronione, to wynika z tego właśnie, że w przypadkach nieobjętych tymi
    > wyjątkami jest to dozwolone. W języku polskim powinno się używać tłumaczenia
    > ,,wyjątek sprawdza regułę", gdyż czasownik probare oznacza poza ,,dowodzić"
    > także ,,sprawdzać". Dzięki temu sformułowanie ma większy sens.

    Noż, kurwa, dla internetowych ćwierćinteligentów wykształconych na
    Googlach, pewuenowskie słowniki gówno znaczą - liczy się tylko wyrzucony
    przez wyszukiwarkę na drugim miejscu po Wiki pozycjonowany jak wszystko
    wynik, po zapodaniu hasła "exceptio probat regulam". I to jest dowód dla
    takich internetowych wykształciuchów, iż "ktoś kiedyś źle przetłumaczył
    exceptio probat regulam". No bo, panie, na www Imperium Romanum -
    błagającym o datki, gdyż nikt tego nie czyta - ichni Gall Anonim
    powiada, że wicie-rozumicie - "w języku polskim powinno się używać
    tłumaczenia ,,wyjątek sprawdza regułę", gdyż czasownik probare oznacza
    poza ,,dowodzić" także ,,sprawdzać". Dzięki temu sformułowanie ma większy
    sens". Noż, kurwa, że powtórzę, to ma świadczyć, że Ty ogarniasz o co
    biega? To to z tej stronki? Idź i nie grzesz więcej, bo zawołam
    Mirosława Bańkę, który Ci powie:
    "W słowach ,,wyjątek potwierdza regułę" nie ma nic dziwnego ani
    wewnętrznie sprzecznego, jeśli przez regułę rozumieć tendencję,
    prawidłowość statystyczną, a nie prawo logiki. Bardzo często wyjątek
    pomaga spostrzec regułę. Na przykład dopiero gdy ktoś zbuduje zdanie
    niegramatyczne, uświadamiamy sobie, że istnieje gramatyka, czyli zbiór
    reguł budowy zdań (reguł dopuszczających wyjątki)".

    --
    Collie