    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 5 Aug 2022 05:02:02 -0700 (PDT)
    <Aj0HK.1266964$i8Z9.1204978@fx09.ams1>
    <wbjm36jgl2li$.1ekjxbejqztxw.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Elektroliza
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 5 August 2022 at 13:31:26 UTC+2, J.F wrote:

    > Tzn?
    > Bo jak bedzie dluzej prąd plynąl, to pecherzyki sie powiekszą, oderwą
    > od elektrod i przez roztwor polecą ku gorze.
    >
    > 10ms to malo, ale cos tam przeciez na elektrodach powinno sie
    > wydzielic.
    PourbaixWater.png
> [...]
    > zacznie powstawac atomowy tlen, to IMO roznie moze byc.
    > Czy odwrotnie - obok pecherzyka O2 zacznie powstawac atomowy wodor.
    >
    > A przeciez mamy jeszcze wodorową elektrode odniesienia i ogniwa
    > paliwowe - gazowy wodor H2 z butli dostarczony w poblize elektrody,
    > zaczyna jakos z roztworem reagowac.
    >
    > P.S.
    > -czy z tego wykresu cos wynika, ze elektrolize wody lepiej prowadzic
    > w zasadzie niz w kwasie?
    > 0.401-(-0.829) = 1.230
    >
    > -a w zasadzie to jaki jest odczyn w poblizu elektrod?
    > Bo jak elektrody przyciagaja H+ czy OH- z otoczenia,

    No i mamy w samochodach akumulatory kwasowe, zasilane DC, w których zachodzi
    rekombinacja 2O2 z H2
    i zapomnieliśmy o dolewaniu kwasu, bo go nie ubywa.

    A tewechnologia rekombinacji jest oparta na podwyższonym cisnieniu.
    Czyli zawór wentylacyjny bezpieczeństwa jest , ale otwiera się dopiero przy dużym
    cisnieniu,
    a wczesniej następuje rekombinacja i redukcja ciśnienia