  • Data: 2022-08-05 13:31:25
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 05 Aug 2022 03:41:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Raczej pozostaną w roztworze.

    Tzn?
    Bo jak bedzie dluzej prąd plynąl, to pecherzyki sie powiekszą, oderwą
    od elektrod i przez roztwor polecą ku gorze.

    10ms to malo, ale cos tam przeciez na elektrodach powinno sie
    wydzielic.

    > Z pewnością nie przereagują. Nie moja dziedzina i nie specjalnie się tu
    > znam, ale spodziewam się, że proces sam się ograniczy ze względu na
    > procesy dyfuzyjne i napięcie na elektrodach. Poza tym przecież to nie
    > jest tak, że mamy wodę i bum robi się cząsteczkowy wodór i tlen, a jest
    > kupa stadiów pośrednich. O ile cząteczkowy tlen z wodorem reagować w
    > tych warunkach nie będzie, to już różne zjonizowane formy mogą pewnie
    > spokojnie rekombinować z powrotem do wody.
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/
    PourbaixWater.png

    No wlasnie. 10ms na zwiazanie atomow w czasteczki powinno chyba
    wystarczyc, ale jak ciut pozniej obok takiego pecherzyka wodoru H2
    zacznie powstawac atomowy tlen, to IMO roznie moze byc.
    Czy odwrotnie - obok pecherzyka O2 zacznie powstawac atomowy wodor.

    A przeciez mamy jeszcze wodorową elektrode odniesienia i ogniwa
    paliwowe - gazowy wodor H2 z butli dostarczony w poblize elektrody,
    zaczyna jakos z roztworem reagowac.

    P.S.
    -czy z tego wykresu cos wynika, ze elektrolize wody lepiej prowadzic
    w zasadzie niz w kwasie?
    0.401-(-0.829) = 1.230

    -a w zasadzie to jaki jest odczyn w poblizu elektrod?
    Bo jak elektrody przyciagaja H+ czy OH- z otoczenia,
    to moze i pH jest inne?

    > Nie wiem, ale tu przynajmniej jakaś szansa chyba jest.

    J.