  • Data: 2021-01-22 17:44:53
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:

    >TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
    >dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
    >Berlina do Poznania koleją.
    >Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    >liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    >załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    >przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?

    No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..

    >No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
    >razem mamy 7 godzin.

    Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
    obowiazkowe wypoczynki ?

    >Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A

    Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.

    >w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    >pasażerskim doczepionym do pociągu.

    No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...

    >Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
    >po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
    >interes zawieszono.

    Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
    zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
    pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.

    Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
    przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
    I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i
    priorytetowo na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki
    tor ...

    Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
    przejechac.
    Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
    bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
    terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
    zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
    prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal
    blokuje"
    ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
    bedzie u celu bez komplikacji.

    Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
    do klienta :-)

    Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
    statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
    morskim to juz bez znaczenia.

    J.