eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność - chyba tylko latem? › Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!sewer!alphared!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!
    peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-m
    edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
    <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Date: Fri, 22 Jan 2021 17:44:53 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 68
    Message-ID: <600b0106$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.142.51
    X-Trace: 1611333894 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 516 83.30.142.51:57604
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4239
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690555
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:

    >TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
    >dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
    >Berlina do Poznania koleją.
    >Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    >liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    >załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    >przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?

    No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..

    >No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
    >razem mamy 7 godzin.

    Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
    obowiazkowe wypoczynki ?

    >Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A

    Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.

    >w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    >pasażerskim doczepionym do pociągu.

    No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...

    >Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
    >po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
    >interes zawieszono.

    Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
    zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
    pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.

    Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
    przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
    I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i
    priorytetowo na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki
    tor ...


    Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
    przejechac.
    Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
    bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
    terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
    zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
    prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal
    blokuje"
    ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
    bedzie u celu bez komplikacji.

    Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
    do klienta :-)

    Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
    statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
    morskim to juz bez znaczenia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: