-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!sewer!alphared!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!
peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-m
edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
da.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
<600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Date: Fri, 22 Jan 2021 17:44:53 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 68
Message-ID: <600b0106$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.142.51
X-Trace: 1611333894 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 516 83.30.142.51:57604
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4239
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690555
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
>tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
>wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
>dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
>Berlina do Poznania koleją.
>Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
>liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
>załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
>przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
>No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
>wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
>km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
>razem mamy 7 godzin.
Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
obowiazkowe wypoczynki ?
>Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.
>w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
>pasażerskim doczepionym do pociągu.
No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...
>Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
>po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
>interes zawieszono.
Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.
Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i
priorytetowo na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki
tor ...
Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
przejechac.
Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal
blokuje"
... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
bedzie u celu bez komplikacji.
Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
do klienta :-)
Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
morskim to juz bez znaczenia.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.21 20:11 Myjk
- 22.01.21 21:37 Lisciasty
- 22.01.21 21:39 Lisciasty
- 22.01.21 22:49 Shrek
- 22.01.21 22:54 Shrek
- 22.01.21 23:09 Shrek
- 23.01.21 11:58 T.
- 23.01.21 13:30 T.
- 23.01.21 14:14 Shrek
- 23.01.21 15:29 T.
- 23.01.21 16:33 Shrek
- 23.01.21 17:58 Janusz
- 23.01.21 18:37 Myjk
- 24.01.21 11:26 T.
- 24.01.21 15:04 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=