    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <re1k86$cjr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <re1m0l$hm9$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <re1v4n$bdm$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <re287l$8cu$1@dont-email.me>
    <re2k67$p57$1@dont-email.me> <re2nrn$gmn$1@dont-email.me>
    <20200708095439.6281820d@mateusz> <re3v6j$jcs$1@dont-email.me>
    <5f05843a$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <re41nd$1dg$1@dont-email.me> <5f05b807$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <re4fnr$n2o$1@dont-email.me> <5f05eccd$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <re4teu$lue$1@dont-email.me> <re75er$844$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <re79eg$6mi$1@dont-email.me> <re9b61$nps$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <re9de1$116$1@dont-email.me> <re9g18$rm4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5f084e00$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <re9ltj$734$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Date: Fri, 10 Jul 2020 14:56:11 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    >Mnie w czasach licealnych wychowywano przez pracę w zakładach "Omig".
    >Przez miesiąc czy dwa chodziliśmy tam raz w tygodniu na szychtę, co
    >wypełniało całoroczny program przedmiotu zwanego ZPT.

    Dobrze trafiles.
    Czesc koledzy na studiach trafili do zakladow Polar czy Wrozamet,
    gdzie robili na tasmie kuchenki czy pralki.
    Komus sie chyba pomylila praktyka robotnicza (byla w poprzedniej
    dekadzie, ale juz zniesli) z zawodową.

    Ale nie wszycy robili tam na tasmie - niektorzy kopali row ... pod
    kabel energetyczny ... to chyba mozna zaliczyc jako fachową :-)

    >Na koniec można
    >było otrzymać deputat składający się w wyrobów fabryki. Nie były to
    >nawet odpady czy buble, podejrzewam nadwyżki produkcyjne wynikające
    >ze zobowiązań załogi dla uczczenia święta 1 Maja czy 22 Lipca.

    >W ten sposób stałem się posiadaczem dziesięciu kilogramów oporników
    >o najdzikszych wartościach -- chyba ze sześć lub więcej miejsc
    >znaczących i tolerancja jakichś setnych procenta. Do tego z kilogram
    >rezonatorów kwarcowych o nie mniej egzotycznych częstotliwościach.

    Uuu - a nie umozliwialy one podsluchiwania transmisji ... chyba nie
    tajnych, ale co najmniej poufnych ? :-)

    Czy po prostu - co wyszlo, to nadrukowali uczciwie.
    Jak zgodnie z tolerancja - to poszlo do klienta, a jak nie ... na
    deputaty, albo do Bomisu :)

    J.