  • Data: 2021-08-19 15:52:46
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Aug 2021 14:25:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Można, ale nie można wiedzieć, że zostaną rok później wymordowani.

    Ale to jest rozciagniete i na nastepne lata.

    > Uwierzyłbyś, że ktoś zbudował kombinat taśmowo mordujący ludzi?

    trudno powiedziec - ja juz jestem doswiadczony.

    W masowe mordowanie przez Niemcow wtedy uwierzyc bylo latwiej,
    bo jak widac to sie zdarzalo - po setce czy 500 osob.
    Ale milionami ?

    No i czy mozna wierzyc tym uciekinierom ... co oni tam mogli widziec?

    Zweryfikowac w miare latwo - to gdzie ci wywiezieni Zydzi sa?
    Tylko kto mialby pytac?
    I jak widac - Niemcy rozne selekcje robili, mogli paru zywych pokazac.

    > Gdyby wiedzieli wcześniej, to takich powstań byłoby więcej. Wydaje mi
    > się, że Niemcy też z tego sobie zdawali sprawę.

    No nie wiem, bo jednak ludzie pod kontrola i bez broni, przynajmniej
    oficjalnie. Wiec buntowac nie mieliby sie jak, a uciekac z getta ...
    za to kara smierci, tzn straznicy strzelaja od razu.
    I gdzie uciekac - przeciez bez pomocy to zlapia i zastrzela po chwili.

    J.