eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodziei › Re: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invlid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Mon, 13 Mar 2023 16:09:07 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <tuneaq$3knqo$2@news.icm.edu.pl>
    References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <1bq4r1bn3avjx$.dlg@myjk.org>
    <tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
    <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 13 Mar 2023 15:09:14 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="3825496"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.8.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712020
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.03.2023 o 19:51, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 12.03.2023 o 18:59, io pisze:
    >
    >
    >>> Zmiany zachodzące w takich ogniwach są nieodwracalne.
    >>
    >> Ale przez 10 lat akurat 5% pojemności utracą :-)
    >
    > Jesteś pewien?

    Nie, ale ostatnio czytałem a może i podawałem tutaj artykuł o jednym z
    pierwszych (!) Porsche które przejechało 100tys km i nadal ma taki sam
    zasięg. To ile mogło stracić.

    > Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    > lat ma 60%.

    Do samochodu?

    >
    >
    > Ok, samochodówka to inna konstrukcja. Problem w tym, że danych  do
    > sprawdzenia jeszcze nie ma. Jest natomiast funkcja, że producent
    > (fabryka) nie sprzedaje akumulatorów, których data produkcji jest
    > większa niż pół roku.

    Ale, że niby który producent sprzedaje akumulatory do samchodów
    elektrycznych z taką gwarancją? Tak to sobie tylko pieprzysz.

    Starych elektryków jest mnóstwo. Wiele z nich dowodzi, że degradacja
    baterii w okresie 8-letniej gwarancji jest niewielka. Czy akurat 5% to
    ja nie będę się spierał, nie o to przecież chodzi. Są dla odmiany
    przypadki, że degradacja jest duża. Podawałem ofertę relatywnie młodego
    Twizy które jednak przejechało pierdyliard km i miało wymieniony aku.
    Czego to może dowodzić? Np tego, że degradacja wynika z eksploatacji. A
    nieużywane o których tutaj mowa przetrwają te 10 lat. Ogólnie to mam to
    w 4. Nie po to kupowałem samochód by go sprzedawać.

    No chyba, że poruszasz kwestię ryzyka. To lizinguj.


    >
    > Ja piszę o akumulatorze, który sobie ktoś położył na półkę i chce
    > sprzedać po 10 latach. Logiczne zatem, że nie będzie on ładowany i
    > dbany, bo można to uczynić ale któ w to uwierzy?...ale abstrachuję do
    > podobnej funkcji z silnikiem spalinowym, który może sobie stać w kącie
    > 10 lat bez problemu.

    Akumulator trakcyjny samochodu na półce? To się przecież półka zawali.
    Weź mi to jakoś inaczej wytłumacz.

    >
    > "Tempo starzenia
    >
    > Ogniwa litowo-jonowe w swojej aktualnej postaci są konstrukacjami
    > niestabilnymi, o czym niedawno przekonało się Sony, zmuszone do
    > wycofania z rynku i eksploatacji milionów akumulatorów, które groziły
    > wybuchem lub przynajmniej samozapaleniem. Ale ich niestabilność
    > przejawia się nie tylko w tak dramatyczny sposób, jak w przypadku ogniw
    > Sony - jej podstawowym objawem jest starzenie się akumulatora.
    > Naładowany, nieużywany, z czasem traci nie tylko zgromadzony w nim
    > ładunek, ale także pojemność. Jak szybko? To zależy od dwóch czynników -
    > od temperatury i od poziomu naładowania. Im bardziej naładowany
    > akumulator, tym szybciej się starzeje!

    No to przecież nikt nie broni rozładować. Poza tym degradacja z
    naładowania raczej nie przebije tej z łojenia ładowaniem i rozładowaniem.

    >
    > Nie koniec na tym - im wyższa jest temperatura przechowywania lub pracy,
    > tym proces starzenia akumulatora jest szybszy. W temperaturze 40 stopni
    > Celsjusza akumulator straci już od 15 do nawet 35 procent pojemności,
    > zaś temperatura 60 stopni może spowodować spadek pojemności o nawet 40
    > procent w ciągu zaledwie 3 miesięcy i około 95 procent w ciągu roku."

    Na tej półce co to wytrzymuje ciężary aku trakcyjnego masz 60 stopni?

    >
    > Tutaj akurat o małych bateryjkach ale w samochodach nie ma kosmicznych
    > konstrukcji.
    >
    > https://techtron.pl/i2,prawidlowa-eksploatacja.html
    >

    Ustalmy, to ja mam elektryki a nie Ty. Jak mówię, że ich akumulatory są
    jak nowe to tak jest :-) Możesz sobie puszczać wodze fantazji a ja to po
    prostu sprawdziłem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: