  • Data: 2023-03-22 14:55:11
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:

    > No to zobacz sam:
    > https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0
    >
    > I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    > Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    > baterii na zawsze?

    Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.

    Podobnie jak żywotnosc silnika ICE ... ale tu sie producenci jakos
    nauczyli ...

    A jak w bateriach ma być dalszy postęp, to i wpadki będą sie zdarzać.

    Wiec raczej odpisuj "ale KIA daje 7 lat gwarancji na baterie".

    > Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    > 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....

    A ile było tego bufora?

    Poza tym jak sam wiesz, pojemnosc baterii li-ion jest troche płynna.

    Producent sie stara zachowac marginesy z obu stron, bo ładowanie do
    pełna szkodzi, wyładowanie szkodzi ... to skad wiesz, czy nie jest to
    tak zaprogramowane, zeby utrzymac pokazywaną pojemnosc baterii
    do uplywu gwarancji, zeby nie musiec jej wymieniac?
    Wchodząc na marginesy, co spowoduje dalsze przyspieszone niszczenie.

    Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.

    No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.

    J.